sreda, 27. maj 2020

[SLO-EMONIKA/Ljubljana ] Nov zamik: Emoniko naj bi začeli graditi šele konec leta 2021

radnja potniškega centra v središču Ljubljane se spet odmika. Čeprav so odgovorni začetek še pred meseci napovedovali za prihodnje leto, bi lahko po novem prve lopate zasadili šele konec leta 2021. Središče Ljubljane bi lahko tako po najbolj optimističnih napovedih novo železniško in avtobusno postajo dobilo šele konec leta 2023. A to le v primeru, da se ne bo ponovno zapletlo.

Projekt Emonika, ki vključuje gradnjo nove železniške in avtobusne postaje s hotelom in nakupovalnim središčem v središču Ljubljane, so javnosti prvič predstavili leta 2007. Kljub večkratnim obljubam, da se bo gradnja kmalu začela, pa danes, več kot deset let pozneje, še vedno nismo nič bližje.



Nova ocena: ne prihodnje leto, začetek gradnje šele konec leta 2021

Kljub razvoju dogodkov v zadnjem letu (več o tem v nadaljevanju) kaže, da se začetek gradnje projekta Emonika ponovno odmika. Še avgusta letos je generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes za Siol.net napovedal, da se bo gradnja postaje začela že prihodnje leto, zato v trenutno poslopje postaje tudi ne vlagajo večjih sredstev, opravljajo le nujna vzdrževalna dela.
Zdaj pa so nam iz SŽ odgovorili, da ocenjujejo, da se bo gradnja nove avtobusne in železniške postaje začela konec leta 2021, torej leto dni pozneje. To pomeni, da bo Ljubljana brez sodobnega potniškega centra še najmanj nekaj let. Kot nam je tokrat povedal Mes, gre proces zdaj v smer, da se ureja dokumentacija in pripravljajo razpisi, saj mora iti zadeva čim prej v realizacijo.

Nove postaje do leta 2023 še ne bo

Če upoštevamo napovedi, da bo gradnja trajala od 20 do 22 mesecev, bi lahko Ljubljana novo postajo dobila konec leta 2023. A to le ob predpostavki, da tokratne napovedi res držijo in ne bo novih zapletov.

Po prvih načrtih bi morala Emonika stati že leta 2010

Mednarodni natečaj za novo ureditev ljubljanske železniške in avtobusne postaje je Mestna občina Ljubljana (Mol) izpeljala že leta 2002, vse od takrat pa se je pri projektu večkrat zapletlo. Najprej je v zgodbo leta 2007 vstopila madžarska družba Trigranit, po takratnih načrtih pa naj bi bil projekt Emonika zgrajen do konca leta 2010.

Namesto Madžarov so prišli Madžari

A Madžari so le štiri leta pozneje od projekta odstopili, na Dunaju pa vložili zahtevo za razdrtje pogodbe s Slovenskimi železnicami (SŽ). Trigranit je medtem prešel v last ameriške družbe TPG, njegovi nekdanji menedžerji pa so ustanovili podjetje Granit-Polus, ki je tudi prevzelo projekt Emonika. Lani je nato sodišče na Dunaju odločilo, da imajo SŽ na zemljiščih, predvidenih za projekt Emonika, spet stavbno pravico, kar je omogočilo, da se projekt premakne z mrtve točke.