Leo Express je eden od izvajalcev, ki jih je zaradi koronavirusne krize prizadel padec železniškega potniškega prometa. Vendar pa so razmere zapletene ne le na Češkem, ampak tudi v tujini. Kot je znano, Leo Express GmbH, nemška podružnica LE, upravlja storitve FlixTrain na liniji FLX 10 Berlin - Stuttgart. To se dogaja od avgusta 2017 in to so storitve, ki jih je prvotno uvedel takrat novi operater Locomore in ki so od 26. aprila 2018 pod blagovno znamko FlixTrain.
Vendar je FlixTrain zaradi pandemije COVID-19 prenehal z vlaki 19. marca 2020, začasno do konca aprila. Konec meseca je njegovo spletno mesto sporočilo, da bo „storitev FlixTrain do nadaljnjega zaustavljena“ . Medtem je okoli sredine aprila postalo znano, da je sodelovanje med FlixTrainom in BahnTouristikExpressom iz Nürnberga (BTE, hčerinsko podjetje American Railroad Razvojna korporacija, RDC) se je končala.
BTE je doslej upravljal vlake na progah FLX 20 Köln - Hamburg in FLX 30 Berlin - Köln, vključno z oskrbo vozil in osebja. Kot je povedal direktor BTE Markus Hunkel, je bil razlog „bistvena sprememba stališča FlixTrain glede prejšnje partnerske pogodbe, povezane s številnimi novimi pogoji, vključno z vprašanji, povezanimi z lastnim deležem dodane vrednosti, voznim parkom in obratovalnimi stroški. Žal FlixTrain ni bil pripravljen sklepati kompromisov, zato je bilo prenehanje sodelovanja neizogibno. "
FlixTrain je za nas komentiral: „Žal nam je, da RDC ne bo ostal naš partner in se jim zahvaljujemo za sodelovanje v zadnjih dveh letih. FlixTrain je že v tesnih stikih z železniškimi prevozniki in načrtuje, da bo potnikom znova ponudil storitve Köln - Hamburg in Köln - Berlin, takoj ko se ustrezno poveča stopnja potovanja, ki je zaradi krize COVID-19 v Nemčiji zdaj nizka. "
Kljub večkratnim poskusom iz BTE teh spremenjenih pogojev nismo uspeli dobiti konkretnega primera. Čeprav je prekinitev sodelovanja z BTE morda presenetljiva, lahko podobne primere najdemo tudi drugje - na primer pri prekinitvi sodelovanja RegioJet z GKB v Avstriji decembra 2019 (naključno tudi po dveh letih) in njegovem nadomestitvi s strani WESTbahna iz Časovni razpored 2020
Zaradi opisane situacije na FlixTrainu smo Leo Expressu zastavili nekaj vprašanj:
1) Glede na to, da se je sodelovanje med FlixTrainom in podjetjem BTE nedavno prekinilo, nas zanima, ali je bilo sodelovanje s FlixTrainom prekinjeno tudi v primeru Leo Expressa?
2) Če je odgovor pritrdilen, na kateri datum? Ste bili izpostavljeni podobnim poskusom spremembe stanja s strani FlixMobility, kot je predlagal BTE?
3) Kako bi odpoved sodelovanja s FlixTrainom vplivala na vaše gospodarske rezultate? Ali natančneje, kakšen odstotek vašega letnega prometa bi izgubili?
4) Ali boste zaradi izkušenj iz Nemčije, ki jih je predstavilo vaše podjetje, razvijali lastne dejavnosti odprtega dostopa v tej državi?
Nato smo prejeli naslednjo izjavo: „Nemčija je eden najbolj obetavnih trgov, na katerih deluje Leo Express. Kot edini alternativni operater smo se uspeli uveljaviti na štirih trgih v Evropski uniji in zdaj usposabljamo drugo češko osebje, zlasti strojevodje, ki bi morali delati v Nemčiji. Zahvaljujoč visoki kakovosti in zanesljivosti storitev, ki se zagotavljajo v Nemčiji, si prizadevamo razširiti svoje sodelovanje v prometnih dejavnostih, kjer se pogajamo z regionalnimi organi. Na področju komercialnega prevoza imamo več odobrenih licenc in bomo natančno spremljali trg, preden se bomo odločili za začetek več linij. Na žalost ne moremo razkriti ničesar več, saj je to poslovna skrivnost. "
Lahko je domnevati, da so pogajanja s FlixTrainom o operaciji „post-covid“ tako težka kot pogajanja z BTE, toda FlixTrain je v odgovoru na „FlixTrain in Leo Express dejal, da še naprej sodelujeta“ (čeprav bi bilo morda še eno vprašanje, kako trenutno pogoji so postavljeni, če BTE novim pogojem ni uspel).
FlixMobility na železnicah uporablja enak model kot pri svojih medkrajevnih avtobusih, to je, da vlaki ne upravljajo sami, ampak jih upravljajo pogodbeni partnerji in samo prodajo vozovnic in trženje samo. Najti drugega operaterja namesto BTE se lahko sooči z nekaterimi težavami, saj nima vsako podjetje na trgu brezplačnega števila primernih vagonov, ki bi jih bilo mogoče hitro zagotoviti za storitve FlixTrain (BTE ima na voljo približno sto osebnih avtomobilov in upravlja tudi z lastnimi vlaki , s katerim želi nadaljevati). In ni vsako podjetje dovolj brezplačnega osebja za vlak. Ali ravno nasprotno - malo operaterjev v Nemčiji ima običajno dovolj osebja, kaj šele presežka.
Če izhajamo iz izjave FlixTraina o nadaljevanju sodelovanja z Leo Expressom in še posebej, če ga združimo s podatki LE, "zdaj usposabljamo drugo češko osebje, zlasti voznike, ki bi morali delati v Nemčiji" , bi ponudila možno možnost zamenjajte BTE z Leo Express pri storitvah FLX 20 in FLX 30. To bi bila primerna rešitev za obe strani, saj že tretje leto zapored sodelujeta na liniji FLX 10, zlasti pa bi LE dosegel želeni cilj, da bi razširil svoje dejavnosti v Nemčiji.
Zagotavljanje vagonov ostaja še vedno vprašanje, nasprotno, pri lokomotivah verjetno ne bo težav v tem pogledu, saj so bile to za FlixTrains zagotovljene z najemnino. Tako še ni treba videti, ali bo zgornji scenarij postal resničnost ali se bo pojavila druga rešitev, nato pa tudi, kako se bodo razmere v Leo Expressu na splošno razvijale, saj signali, ki jih pošilja ta operater, ne ponujajo veliko optimizma.
Poleg večkratnih izjav čeških medijev o potrebi po državni pomoči (čeprav je to smiselno) velja omeniti še intervju za IRJ, v katerem je Peter Köhler, direktor za strategijo in razvoj v začetku aprila Leo Express, izjavil, da je „Leo Express bil deluje približno 10% svoje običajne storitvene zmogljivosti in prevaža le 5% običajnih potnikov. Očitno ga lahko vzdržujemo mesec ali dva, vendar ne dlje. " Čeprav je bil intervju pozneje spremenjen, LE pa je povedal, da je bil urednik nerazumevanje, ima nekaj namiganja na položaj operaterja.
Navsezadnje na primer celo (nova) pogajanja o vstopu strateškega vlagatelja, ki jih je LE napovedala lanskega decembra, očitno še niso dosegla želenega rezultata, kar verjetno tudi nekaj govori. Namesto tega so se sredi aprila 2020 ponovno začele pojavljati špekulacije, da bi ČD razmišljal, da bi se pridružil Leo Expressu ali ga celo domnevno prevzel. Seveda ni mogoče izključiti, da bi se taka ideja lahko rodila nekje, ko je bilo to omenjeno že leta 2018.
Vendar si je v resnici precej težko predstavljati, da bi razumen in ekonomsko misleč vodja lahko sklepal, da bi prednosti tega koraka odtehtale pomanjkljivosti. Dovolj je le, da se spomnimo, da v obdobju pred COVID-19 gospodarski položaj LE ni bil ravno najboljši (v bistvu je podobnost z avstrijskim WESTbahnom vidna) in da upravljavec vleče „balvan“ iz EMR-jev Sirius, zgrajenih s CRRC, katerega datum odobritve je od začetka negotov ... LE zdaj poskuša popraviti svoje preveč optimistične podatke, da bo odobritev svojih EMU razreda 665 končana poleti 2020 (seveda glede na koronavirus), vendar celo v prejšnjih normalnih pogojih je bilo to dovoljenje za tek na dolge razdalje, ocenjeno na dve, morda celo tri leta ...
Zakaj bi torej ČD želel plačati za prevzem tekmeca zdaj, namesto da bi čakal nekaj časa, da se njegova situacija izkristalizira? Tudi razmislek o tem, da bi na ta način kupili pet floretov Express Express EMU v floti ČD, ni ravno idealen, čeprav jih je LE lani refinanciral v povezavi z zmanjšanjem obsega letnih obrokov, pa tudi s podaljšanjem odplačilne dobe. Za ČD verjetno obstajajo drugi, bolj priročni načini za nakup sodobnih EMU-jev. In potem se je treba vprašati tudi, kakšen smisel bi bilo, da bi ČD na nek način sodeloval pri lizingu Lint DMU-jev / železniških vagonov na Češkem, s katerimi je podjetje LE začelo lani.
Tako lahko samo čakamo, kaj bo prineslo prihodnje mesece v vseh zgoraj opisanih zadevah.
Popoln opis druge fotografije: V normalnih okoliščinah je nemogoče fotografirati celoten vozni park LE EMU naenkrat; nazadnje se je to zgodilo med dobavami in preskusi razreda 480, ko je vseh pet FLIRT-jev obiskalo testni center VUZ Velim. Zdaj je bila priložnost, da to storite še enkrat, vendar ne tako prijetno kot leta 2012 ... Tudi živost nekaterih vlakovnih garnitur ni videti tako elegantno kot prej, vendar COVID-19 s tem nima ničesar, ker je nova poslovna podoba LE ... Fotografija, narejena 17. aprila 2020, prikazuje 480.002, 005, 004 in 001 v Bohuminu, 480.003 pa na levi kot storitev LE 1257 Praha - Bohumín. Takrat je operater ponudil samo en par vlakov z odprtim dostopom med Prago in Bohuminom. Zaradi rahlega porasta zanimanja za potovanja konec aprila oz. Leo Express je tudi (ponovno) predstavil en vlakovni par na relaciji Praha - Staré Město u Uh. Hradiště linija od 1. maja.