DANSKA: Evropska komisija je začela poglobljeno preiskavo, da bi ugotovila, ali je model javnega financiranja za fiksno povezavo Fehmarn Belt usklajen s pravili EU o državni pomoči.
V skladu z medvladnim sporazumom med Dansko in Nemčijo bo Danska edini lastnik in bo nosila celotno tveganje za financiranje fiksne povezave, ki naj bi jo zgradila državna promotorka projekta Femern A / S. Danska je odgovorna tudi za nadgradnjo danskih železniških in cestnih povezav z državnim podjetjem A / S Femern Landanlæg.
Julija 2015 je Komisija navedla, da model javnega financiranja za A / S Femern Landanlæg ni državna pomoč. Rekla je, da ni treba oceniti, ali ukrepi, odobreni Femern A / S, pomenijo državno pomoč, ker bi bili v vsakem primeru dovoljeni kot podpora pomembnemu projektu skupnega evropskega interesa.
Družbe za trajekte Scandlines in Stena Lines so se pritožile, leta 2018 pa je Splošno sodišče EU odločilo, da bi morala Komisija sprožiti uradno preiskavo, da bi ocenila ukrepe, odobrene Femern A / S.
„Današnje odprtje takšne preiskave je povabilo vsem zainteresiranim stranem, da zagotovijo svoj prispevek, kar bo Komisiji omogočilo, da sprejme novo, dobro obveščeno končno odločitev“, je dejala Margrethe Vestager, komisarka za politiko konkurence, 14. junija.
Danska je Ministrstvo za promet, gradbeništvo in stanovanjsko povedal železniške Ur International , da bi zdaj "preuči pisni opomin in opravi temeljit in konstruktiven prispevek k delu Komisije".
Nemčija je odgovorna za financiranje in nadgradnjo svojih povezav z zaledjem in ni predmet preiskave.