FPS H. Cegielski je pokazal povsem nov vagon za PKP Intercity iz pogodbe za 300 vagonov v podjetju TRAKO. Vagon naj bi bil nova kakovost potovanja, ali bo res tako? Drznemo si dvomiti v to.
Najbolj pričakovana premiera na letošnjem sejmu TRAKO je prvi od 300 novih vagonov, ki jih je FPS H. Cegielski izdelal za PKP Intercity. Naj vas spomnimo, da se lahko ta pogodba podaljša še za 150 vagonov, v skupno 7 različnih različicah.
FPS je na sejem pripeljal drugorazredni avtomobil, ki pa zaradi dogodkov okoli proizvajalca in celotne pogodbe za 300 novih vagonov ne bo imel svoje uradne premiere. Vozilo je bilo pravkar odprto za obiskovalce, ki so ga lahko preizkusili sami.
Naj vas spomnimo, da naj bi novi vagoni v PKP Intercity vnesli povsem novo kakovost, tako v smislu dizajna kot občutka potovanja v novih vagonih za vsakega potnika. Je uspelo? Drznemo si dvomiti v to.
Začnimo s pozitivnimi stvarmi. Vidimo lahko, da je vagon iz drugačne družine in serije kot prejšnji modeli, ki jih proizvaja FPS H. Cegielski - to je razvidno predvsem iz lesenih elementov stropne obloge ali drugačne razporeditve predelkov. Vsak od njih je opremljen s 6 sedeži z možnostjo rahlega nagibanja in spreminjanja položaja (v testnem avtomobilu pa se nekateri od njih ne odvijajo zelo dobro).
Bodimo iskreni, da so po našem mnenju omenjeni sedeži precej ozki in predvsem trdi. Prav tako nam je težko razumeti trdoto naslonjal za glavo, ki lahko resnično povzroči rahel glavobol ob udarcu z glavo, čeprav po drugi strani "ujamejo" sovoznikovo glavo, kar je lahko koristno med spanjem. Ko sta oba sedeža podaljšana do sredine oddelka, dve osebi, ki sedita drug nasproti drugemu, žal ne bosta imeli zelo udobnega potovanja. Vsak od sedežev ima tudi dva naslona za roke, ki sta zaključena... poceni usnje.
Prednost je, da ima vsak potnik vtičnico in dve vrati - USB in Micro USB. Poleg tega ima vsak sedež tudi vtičnico za vodo ali pijačo. Ljudje, ki sedijo pod oknom, bodo lahko uporabljali dva plastična žepa, nameščena pod oknom. Proizvajalec se je odločil tudi za popolnoma novo zasnovo koša za smeti, ki je velik in globok, vendar v testnem vagonu ni deloval zelo dobro.
Vsak potnik ima tudi majhno, individualno bralno svetilko in dvojni obešalnik. Pomembno je, da je vsak od njih premičen, zato bo potnik lahko izbral, s katere strani bo obesil jakno ali plašč.
Pod sedeži je veliko prostora, kjer boste lahko shranili tudi veliko prtljage, tako kot na zgornji polici. To je velik plus, ki ga bodo cenili potniki, ki uporabljajo nove vagone na poti na počitnice. Pod veliko polico za prtljago je nameščena tudi majhna, razmeroma plitva polica. Vedno nam je težko razumeti, za kaj se uporablja in za kaj ga uporabljati - razen morda majhnih torbic ali vrhnjih oblačil.
Nadzorna plošča za glasnost, temperaturo in osvetlitev izgleda zanimivo - daje več možnosti za spremembo intenzivnosti svetlobe, kar je treba obravnavati kot velik plus. Nastavitve so intuitivne, zato jih bodo potniki verjetno nestrpno uporabljali - v starejših vagonih se pogosto zgodi, da potniki ne prilagodijo glasnosti ali intenzivnosti svetlobe, ker se ne znajdejo v starejših vozilih.