Akiem sodeluje na razstavi TRAKO v Gdansku od 23. do 26. septembra. Na tem dogodku Akiem predstavlja svojo vizijo poljskega trga in lokalno zavezo, kar ponazarja predstavitev lokomotive Dragon 2, ki jo je zasnovalo in izdelalo podjetje Newag.
![]() |
Foto; NEWAG |
Akiem, ki je v srednji Evropi prisoten že več kot 12 let, je svojo pisarno na Poljskem odprl leta 2019. Danes ekipa prodajnih predstavnikov, načrtovalcev ECM3 in projektnih inženirjev, ki jo sestavlja več kot 30 zaposlenih s sedežem v Varšavi in Poznanju, podpira stranke v poljščini, češčini in slovaščini. Ta jezikovna in operativna bližina je steber strategije Akiem: »Služenje strankam v njihovem lokalnem jeziku in razumevanje specifičnih potreb vsakega trga sta naša dodana vrednost. Na Poljskem to pomeni ponujanje zmogljivih in zanesljivih lokomotiv, prilagojenih nacionalni infrastrukturi, hkrati pa zagotavljanje lokalnih storitev,« dodaja Anna Puchalowicz, regionalna direktorica za srednjo Evropo.
Kot v preteklosti je Akiem prisoten na sejmu TRAKO, ključnem dogodku v poljskem železniškem svetu. Letos želi skupina prek svoje lokalne podružnice poudariti svoje tehnično znanje, naložbene zmogljivosti in zavezanost trajnostnemu železniškemu prometu. »Poljski železniški trg odlikujeta razdrobljenost in dinamičnost,« pravi Anna Puchalowicz. »Na to se odzivamo s prilagodljivo ponudbo, prilagojeno kompleksnim razpisom in raznolikim potrebam operaterjev. Naraščajoče povpraševanje po sodobnih, zanesljivih in okolju prijaznih lokomotivah potrjuje ustreznost naših naložb.«
Vozni park enosistemskih in večsistemskih lokomotiv, ki zadovoljuje potrebe poljskih operaterjev
Akiem poljskim prevoznikom tovora ponuja široko paleto lokomotiv Bo'Bo' v različicah DC in MS, kot so TRAXX, Vectron in Eurosprinter, ki lahko zadovoljijo specifične transportne in vlečne potrebe. Povpraševanje se preusmerja tudi k sodobnejšim, zanesljivejšim, varnejšim in okolju prijaznejšim lokomotivam, kar izpolnjuje nedavni nakup platform Dragon 2 od poljskega proizvajalca Newag, kar je v celoti v skladu s strateško zavezo Akiem k spodbujanju evropskega železniškega trga in spodbujanju prehoda na druge načine prevoza.
Novembra 2023 je Akiem naročil 30 lokomotiv Dragon 2 – z možnostjo nakupa dodatnih 50 – vključno z 10 večsistemskimi lokomotivami , odobrenimi za obratovanje na Poljskem, Češkem in Slovaškem, ter 20 lokomotivami na enosmerni tok, opremljenimi z modulom Last Mile, namenjenimi obratovanju na Poljskem in za čezmejni dostop do postaj na Češkem in Slovaškem.
»Platforma Dragon 2 predstavlja najnovejšo generacijo tovornih lokomotiv, znanih po svoji vlečni moči in zanesljivosti; drži rekord vlečne sile na progi Velim,« pravi Anna Puchalowicz. »Zasnovana je za zagotavljanje trajnostnega prometa z energetsko učinkovitostjo, izpolnjuje zahteve TSI in je s svojimi 6 osmi sposobna vleči tovorne vlake do 4200 ton (medtem ko je za 4-osne lokomotive ta 3200 ton).«
Njegova vsestranskost, vključno z večsistemskimi zmogljivostmi in modulom Last Mile, ki izpolnjuje emisijske standarde Stage V in je opremljen z motorji, združljivimi s HVO, zagotavlja nemoteno delovanje v različnih omrežjih, kar nam omogoča, da operaterjem ponudimo večjo zmogljivost in učinkovitost prevoza: lahko bodo razvili nove tovorne storitve s težjimi vlaki, ki vozijo z višjimi hitrostmi, vključno za dostop do rudniških in industrijskih območij v Šlezijskem gorovju, in z najvišjimi standardi zanesljivosti in varnosti. Moduli Last Mile z močjo 500 kW, združljivi s HVO, pa bodo pospešili prehod z dizelskega na bolj zeleno električno vleko pri delovanju na neelektrificiranih industrijskih območjih.«
Različica Dragon 2 LM, razstavljena na tiru B09, se ponaša s posebno livrejo, ki ponazarja potovanje skozi Poljsko, s stiliziranimi upodobitvami nekaterih ikoničnih spomenikov te države. V sredini slogan »Moc która napędza przyszłość Polskiej kolei« (»Moč, ki poganja prihodnost poljskih železnic«), postavljen ob poljski zastavi, sporoča močno sporočilo o moči lokomotive in lokalnem odtisu Akiem.
Akiem je že prejel devet letal Dragon 2, ki so v uporabi po vsej Poljski, Češki in Slovaški. Dobava serije bo končana leta 2027, najemodajalec pa še ni potrdil nobenih možnosti.