Stadler je pred kratkim predstavil 4-osno lokomotivo EURODuFour, namenjeno tovornemu in potniškemu prometu. Večsistemska električna lokomotiva bo lahko pospešila do 160 ali 230 km/h. Na koncu bo proizvajalec lokomotivo ponudil tudi na Poljskem.
Kot smo pisali pred nekaj meseci, želi Stadler vstopiti na poljski trg lokomotiv in začeti prodajati v naši državi ne le potniška vozila - EMU in tramvaje, ampak tudi prej omenjene lokomotive. Kot nas opozarja Janusz Kućmin, direktor prodaje pri Stadler Polska, so lokomotive pomemben del portfelja proizvajalca, ki ponuja več vrst lokomotiv.
"Smo eden redkih proizvajalcev lokomotiv, ki ponujajo in učinkovito dobavljajo ozkotirna, normalna in širokotirna vozila. Električni večsistemski, hibridni in motorji z notranjim zgorevanjem. Specializirani smo za lokomotive visoke moči. Trenutno dobavljamo najmočnejšo električno lokomotivo na evropskem trgu z zmogljivostjo kar 9MW! Toliko moči ima naša šestosna lokomotiva EURO 9000.Gre za zelo zanimiv večsistemski hibrid (štirje sistemi napajanja), opremljen tudi z dvema motorjema z notranjim zgorevanjem s skupno močjo 1,9 MW. Stadlerjev portfelj šestosnih lokomotiv vključuje tudi EURO 6000 (električni večsistemski) in EuroDual - hibridno lokomotivo z visoko zmogljivim motorjem z notranjim zgorevanjem - pravi Kućmin.
Predstavnik Stadler Polska dodaja, da lahko proizvajalec ponudi tudi visoko zmogljivo dizelsko lokomotivo, tj. EURO 4001 - Trenutno je edina množično proizvedena in zato dokazana v vsakodnevnem obratovanju dizelska lokomotiva visoke moči, katere motorji ustrezajo najnovejšim emisijskim standardom Stage V (ta standard izpolnjujejo vsi motorji z notranjim zgorevanjem, vgrajeni v lokomotive Stadler - opomba urednika).
Nova štiriosna
lokomotiva Stadler pa se ne ustavi pri šestosnih lokomotivah in je pred nekaj meseci na sejmu transportne logistike v Münchnu uradno predstavila novo večsistemsko lokomotivo s štirimi osmi - EURO DuFour, namenjeno tako tovornemu kot potniškemu prometu.
"Prepričan sem, da bo to vozilo razmeroma hitro začelo učinkovito tekmovati z obstoječim duopolom na trgu večsistemskih lokomotiv. Mimogrede, ime te lokomotive izhaja iz najvišjega vrha v Švici in drugega najvišjega, neodvisnega vrha Alp in Evrope (Dufourspitze ali Punta Dufour 4634 m nadmorske višine) – pravi direktor prodaje Stadler Polska in zagotavlja, da bo EURO DuFour neposreden konkurent najbolj priljubljenih štiriosnih večsistemskih lokomotiv v Evropi.
"Na podlagi izkušenj s šestosnimi vozili iz družine EURO je nastala nova zasnova. Štiri osi, štirje sistemi napajanja in možnost vgradnje motorja z notranjim zgorevanjem moči do 1MW. Na trgu ni modelov s primerljivimi parametri. Do sedaj, če so imele večsistemske lokomotive vgrajen v vozilo tako imenovani primestni motor, je bil to motor z nizko močjo, ki se je uporabljal bodisi za manevre bodisi za vožnjo z omejeno hitrostjo. Primestni motor lokomotive EuroDuFour se ne bo uporabljal le za ranžirna dela v omejenem obsegu, temveč tudi za normalna vlečna dela – opisuje Kućmin.
Popolnoma električna različica, z baterijami ali motorjem z notranjim zgorevanjem. Lokomotiva bo potovala do 230 km / h
Stadler načrtuje tudi, da se lahko baterije namestijo v lokomotivo namesto motorja z notranjim zgorevanjem. Vendar pa proizvajalec EuroDuFour ne namerava ponujati samo kot dizelsko lokomotivo. V popolnoma električni različici naj bi imela lokomotiva moč do 7 MW, na omenjenem motorju z notranjim zgorevanjem - 1 MW, na baterijah pa do 2 MW. Doslej je električna lokomotiva na voljo v različici za progo s tirno širino 1435 mm.
Nova lokomotiva se bo lahko uporabljala tudi v potniškem prometu, saj je Stadler predvidel možnost povečanja največje hitrosti na 230 km / h - največjo hitrost je mogoče povečati s 160 km / h na 230 km / h, tako da bo lokomotiva lahko obvladovala hiter potniški promet - pravi predstavnik Stadler Polska.
Kot izvemo od Janusza Kućmina, je švicarski proizvajalec prve lokomotive te serije že prodal družbi SBB Cargo, ki je naročila 36 električnih lokomotiv z možnostjo razširitve naročila na 129 lokomotiv. Ali Stadler načrtuje ponudbo EuroDuFour tudi na Poljskem?
– Konec koncev da. Navsezadnje bo lokomotiva opremljena z "našim" 3kV DC sistemom. Nova štiriosna lokomotiva bo zaradi svojih značilnosti zasnovana za mednarodni promet. Ampak, kot veste, postopek homologacije traja nekaj časa. Sam sem radoveden glede hitrosti uvajanja te zasnove na evropski trg,« zaključuje predstavnik Stadlerja in dodaja, da proizvajalec doslej ponuja že omenjene šestosne lokomotive na Poljskem.