nedelja, 28. april 2024

[USA-FLORIDA] Kalifornija (ZDA): Začetek gradnje Brightline West

 22. aprila je bila uradno odprta gradnja železnice za visoke hitrosti med Las Vegasom in Rancho Cucamonga na širšem območju Los Angelesa. Brightline West se ponaša, da bo to prvi tovrstni projekt v ZDA, ki ga bo vodil zasebni subjekt.



Brightline West je uradno začel graditi železniško progo za visoke hitrosti, ki bo povezovala Las Vegas z južno Kalifornijo. 218-miljska (približno 350 km) pot bo zgrajena na pomembnem delu poti v srednjem pasu avtoceste I-15. Po mnenju investitorja bo to idealna kombinacija mest, ki se nahajajo na takšni razdalji, da je potovanje z letalom prekratko in z avtomobilom predolgo. Vlaki na novi progi bodo vozili s hitrostjo 200 m/h (tj. približno 320 km/h). Projekt je pred kratkim prejel 3 milijarde dolarjev zveznih sredstev. Poleg tega bo 3,5 milijarde ameriških dolarjev zbranih z izdajo obveznic v vrednosti 3,5 milijarde ameriških dolarjev.

"Ljudje že desetletja sanjajo o železnicah za visoke hitrosti v Ameriki - in zdaj, zahvaljujoč milijardam dolarjev podpore, ki jo je omogočil zgodovinski infrastrukturni račun predsednika Bidna," je dejal Pete Buttigieg, ameriški minister za promet. Brightline West je novo poglavje v zgodovini prometa v ZDA, ki ustvarja na tisoče delovnih mest in priložnosti za gospodarski razvoj, zmanjšuje prometne zastoje in izboljšuje kakovost zraka.

"To je zgodovinski podvig in trenutek, ko začenjamo graditi prvi ameriški železniški sistem za visoke hitrosti in postavljamo temelje za novo industrijo," je dejal ustanovitelj podjetja Brightline Wes Edens, ki je dodal, da bi model podjetja za povezovanje mest lahko ponovili v mnogih drugih delih države. Vendar je treba omeniti, da to ni edini železniški projekt za visoke hitrosti, ki se trenutno izvaja v Kaliforniji - gradbena dela potekajo na poti, ki povezuje Los Angeles s sredstvi San Francisca, ki se izvajajo z državnimi sredstvi. Več o tem projektu smo pisali v besedilu z naslovom ZDA gradijo svojo prvo železniško progo za visoke hitrosti.

Brightline West, ki že ima vsa potrebna okoljska dovoljenja, bo potekal sredi I-15 brez križišč na enem nivoju. Postanki so predvideni v Las Vegasu v Nevadi in v dolini Victor, Hesperia in Rancho Cucamonga v Kaliforniji. To bo ena največjih naložb v promet v ZDA z zasebnimi sredstvi. Brightline West poudarja, da bo uporabljenih 700.000 betonskih pragov; 2,2 milijona ton agregatnih in 63.000 ton jeklenih tirnic. V okviru investicije bo zgrajenih 160 inženirskih objektov. Projekt se bo izvajal v skladu z načeli Buy America, tj. na podlagi domačih izvajalcev.

Po končanih delih iz Kalifornije (Brightline West se izogiba omembi imena postaje Rancho Cucamonga - navsezadnje je bilo vsekakor bolje, da potnik sam pride v Los Angeles, vendar to ni bilo mogoče) bomo v Las Vegas prispeli v dveh urah, kar je skoraj polovica časa vožnje avtomobila. Postaja Las Vegas se bo nahajala na Las Vegas Stripu, severno od Blue Diamond Road med I-15 in Las Vegas Boulevard. Ponuja enostaven dostop do mednarodnega letališča Harry Reid, kongresnega centra v Las Vegasu in stadiona Allegiant Raiders.

Postaja Victor Valley v dolini Apple bo jugovzhodno od parkwaya Dale Evans in križišča z I-15. Postaja naj bi omogočila prihodnjo povezavo z visokim puščavskim koridorjem in progo, ki se gradi od Las Vegasa do San Francisca. Postaja Hesperia se bo nahajala sredi I-15 na križišču z ulico I-15/Joshua.

Postaja Rancho Cucamonga se bo nahajala na križišču avenije Milliken in sodišča Azusa v bližini mednarodnega letališča Ontario in bo zagotavljala prevoz do regionalne tranzitne storitve California Metrolink do centra Los Angelesa.

Kot poudarja Brightline West, ima pot med Las Vegasom in južno Kalifornijo velik potencial - zdaj je več kot 50 milijonov potovanj na leto. Samo v Kaliforniji naj bi približno 17 milijonov ljudi živelo v 25 miljah od načrtovanih postaj. Po besedah investitorja bo nova železniška proga ustvarila več kot 35.000 delovnih mest in zmanjšala emisije CO2 za 400.000 ton na leto.

Vzdrževalne baze bodo locirane v Sloanu v Nevadi in v bližini postaj v dolini Apple.