sobota, 12. september 2020

[SLO-SŽ/Maribor] Začetek pripravljalnih del za gradnjo predora Pekel

 Predvidoma sredi oktobra bo otvoritev obnovljene osrednje mariborske železniške postaje, v okviru nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj pa so pred dnevi stekla dela za gradnjo novega predora Pekel in viadukta med Mariborom in Pesnico. Stari tir in viadukt pa bi po mnenju Direkcije za infrastrukturo lahko izkoristili za kolesarsko povezavo.



Na direkciji za infrastrukturo so izbirali med dvema rešitvama. Obnovo sedanje trase in med gradnjo predora Pekel in viadukta med Mariborom in Pesnico. «Pesniški železniški nasip je v zelo slabem stanju. Po preučitvi predvidenih ukrepov za ohranitev in sanacijo nasipa smo prišli do zaključka, da je bolj smiselno, da naredimo novo povezavo čez Pesniško dolino,« je pojasnil vodja Sektorja za investicije v železnice, mag. Dejan Jurkovič. Zgradili bodo predor v dolžini 1530 metrov in pa nov 896-metrski viadukt. Pripravljalna dela za gradnjo predora so se že začela, z izkopom pa bodo začeti v začetku prihodnjega leta. »Dela bodo končana v začetku leta 2023, ob gradnji predora pa se bodo istočasno izvajala dela tudi na viaduktu,« še dodaja Jurkovič.


Vodja Sektorja za investicije v železnice pri Direkciji za infrastrukturo RS je ob tem razkril možno namembnost starega tira in viadukta: «To je smiselno opustiti in uporabiti npr. za kolesarsko povezavo med Mariborom in Pesnico in tudi zgodbo imata ta dva objekta«.

Na trasi do Šentilja trenutno urejajo tudi železniške nivojske prehode, do konca projekta pa ne bo več nobenega nezavarovanega železniškega prehoda, zgradili pa bodo tudi dva nadvoza in nekaj navezovalnih cest. Omenjena zadnja projekta nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj naj bi bila končana v slabih treh letih, stala pa bosta okrog 120 milijonov evrov.