Mariborska železniška postaja je v zadnji fazi obnove. Med drugim je v teku še montaža dvigal in tekočih stopnic ter nadstrešnic pred postajnim poslopjem. Dela bodo zaključena do 30. septembra. Za dostop na vse perone je obstoječi podhod podaljšan na meljsko stran.
Železniško postajo so nadgradili na kategorijo proge D4, kar pomeni, da bo možno obratovanje vlakov z nosilnostjo 22,5 ton na os. Nadgradili so nekatere obstoječe tire in oba perona. Na železniški postaji bodo po novem sicer trije peroni. Vsi peroni bodo ustrezali tudi zahtevam za interoperabilnost za funkcionalno ovirane osebe.
“Za dostop na vse perone je obstoječi podhod podaljšan na meljsko stran. Vsa stopnišča in peroni so pokriti. Prav tako je v zaključni fazi sanacija obstoječega podvoza, podpornih zidov ter prepusta. Na novo je na območju nadgrajenih tirov izvedena tudi vozna mreža. Sočasno z izvedbo gradbenih del se preurejajo tudi signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave, v teku je postavitev protihrupnih ograj,” so sporočili z Ministrstva za infrastrukturo.
Trenutno pa je v teku še montaža dvigal in tekočih stopnic, nadstrešnic pred postajnim poslopjem ter kamnoseška in slikopleskarska dela v podhodu železniške postaje. “V zaključni fazi so tudi dela na peronih in postavitev protihrupnih ograj,” so dodali.
Nadgradnja ocenjena na približno 33 milijonov evrov
Na Ministrstvu za infrastrukturo so sporočili, da epidemija COVID-19 za zdaj ni imela vpliva na višjo porabo od predvidenih sredstev.
“Pogodbena vrednost vključuje nadgradnjo železniške postaje Tezno, postaje Maribor in odseka Maribor–Počehova in znaša slabih 55,498 milijona evrov, od tega je nadgradnja železniške postaje Maribor ocenjena na približno 33 milijonov evrov,” so dodali.
“Pogodbena vrednost vključuje nadgradnjo železniške postaje Tezno, postaje Maribor in odseka Maribor–Počehova in znaša slabih 55,498 milijona evrov, od tega je nadgradnja železniške postaje Maribor ocenjena na približno 33 milijonov evrov,” so dodali.
Epidemija ni bistveno vplivala na potek obnove mariborske postaje
Sicer je obnova mariborske železniške postaje v času epidemiološke situacije delovala brez večjih posebnosti. Na ministrstvu so zagotovili, da so se dela, tudi zaradi prekinitve potniškega prometa, izvajala nemoteno in z večjo intenziteto. “Takoj na začetku so se sicer pojavili posamezni problemi dobav, kar pa se je hitro uredilo in ni vplivalo na sam potek obnove železniške postaje,” so sporočili.
Direkcija RS za infrastrukturo je v času epidemije vsem pogodbenim partnerjem podala dodatna navodila glede izvajanja ukrepov. “Izvajalci morajo dosledno spoštovati vse predpise s področja varstva pri delu, vključno z navodili in priporočili NIJZ ter sprejetih ukrepov s strani vlade. Nadzor nad izvajanjem oziroma upoštevanjem vseh ukrepov varstva pri delu pa je v domeni varnostnega inženirja na gradbišču,” so razložili na ministrstvu.