Evropska komisija je sporočila, da je projekt drugega tira železniške proge Koper-Divača prejel 109 milijonov evrov v okviru t. i. blending razpisa v sklopu instrumenta za povezovanje Evrope, znanega po angleški kratici Cef. Kot je pojasnil vodja projekta drugi tir, državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben, bodo sredstva namenjena izgradnji 16,7 kilometra tunelov skupaj s servisnimi cevmi.
Poudaril je, da je z danes odobrenimi 109 milijoni evrov evropskih sredstev in 44 milijoni evrov, ki jih je komisija drugemu tiru že namenila, ter sredstvi, ki jih nameravajo počrpati iz kohezijske ovojnice iz operativnega programa, Slovenija že pri 234 milijonih od načrtovalnih 250 milijonov evropskih sredstev za projekt. "Lahko rečem, da smo v končni fazi, kjer žanjemo sadove trdega dela," je izpostavil.
Leben je obenem posvaril pred gospodarsko škodo, ki po njegovih besedah nastaja zaradi neuveljavitve zakona o drugem tiru. "Namesto, da bi šli po referendumu korak naprej, stojimo na mestu ali pa bomo celo naredili kakšen korak nazaj," je dejal.
Dragonja: Denarja ne moremo črpati
Tudi generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Metod Dragonja je ocenil, da je absurdno, da dva meseca po tem, ko so volivci jasno izrazili voljo na referendumu, zakon še ni v veljavi. "To pomeni, da denarja kljub temu, da je odobren, ne moremo črpati. Prav tako se ne moremo črpati že prej odobrenih 44 milijonov evrov," je dejal Dragonja.
Zakon o drugem tiru sicer v veljavo še ni stopil zaradi pritožbe pobudnika referenduma Vilija Kovačiča, ki se je dan po tem, ko je Državna volilna komisija objavila končno poročilo o izidu glasovanja na referendumu, zoper poročilo pritožil na vrhovno sodišče. Vlada je glede pritožbe Kovačiča za vrhovno sodišče že pripravila odgovor, sodišče pa ima 30 dni časa za odločitev.
Projektni svet za civilni nadzor
Na tokratni seji pa je vlada po Lebnovih besedah ustanovila tudi projektni svet za civilni nadzor nad izvajanjem projekta izgradnje drugega tira. V naslednjih dneh bodo na ministrstvu pripravili javni poziv za člane.
Na tokratni seji pa je vlada po Lebnovih besedah ustanovila tudi projektni svet za civilni nadzor nad izvajanjem projekta izgradnje drugega tira. V naslednjih dneh bodo na ministrstvu pripravili javni poziv za člane.
Projektni svet jih bo imel devet, od teh bo enega predlagal minister za infrastrukturo, ostalih osem pa bo izbranih na javnem pozivu. V izboru bo sodeloval predstavnik ministrstva za finance, ministrstva za infrastrukturo in predstavnik KPK, je pojasnil Leben.
Projektni svet bi lahko po besedah državnega sekretarja zaživel februarja prihodnje leto. Na ministrstvu načrtujejo, da bodo s komisijo za preprečevanje korupcije v naslednjem tednu pripravili osnutek javnega poziva. Ko bo ta usklajen, bo objavljen na spletni strani ministrstva in v javnih občilih, je pojasnil.
Leben se je dotaknil tudi sodelovanja Madžarske v projektu drugi tir. Kot je pojasnil, je osnutek izhodiščnega gradiva pripravljen, z ministrom Petrom Gašperšičem pa ga nameravata čez 14 dni predstaviti vrhu koalicije. Sporazum bo šel nato na vlado, na odbor za evropske zadeve in v DZ. "Če bo šlo vse po načrtih, računamo, da bi lahko v začetku februarja prišlo do podpisa," je dejal.
Sloveniji doslej 318,1 milijona evrov
Komisija je predlagala milijardo evrov naložb za skupno 39 evropskih transportnih projektov, ki naj bi nadgradili evropsko železniško mrežo, dodatno razvili infrastrukturo za alternativna goriva in utrli pot vodnemu prometu brez izpustov. Pri novem razpisu gre za kombinacijo milijarde sredstev iz instrumenta Cef ter drugih virov javnega in zasebnega financiranja, vključno z evropskim skladom za strateške naložbe, ki je znan pod angleško kratico Efsi.
Komisija je predlagala milijardo evrov naložb za skupno 39 evropskih transportnih projektov, ki naj bi nadgradili evropsko železniško mrežo, dodatno razvili infrastrukturo za alternativna goriva in utrli pot vodnemu prometu brez izpustov. Pri novem razpisu gre za kombinacijo milijarde sredstev iz instrumenta Cef ter drugih virov javnega in zasebnega financiranja, vključno z evropskim skladom za strateške naložbe, ki je znan pod angleško kratico Efsi.
Slovenski transportni sektor je po navedbah komisije do zdaj v okviru programa Cef prejel 318,1 milijona evrov za projekte v skupni vrednosti 981,8 milijona evrov. Doslej je bilo v sklopu Cefa podpisanih 30 projektov s Slovenijo.