Dugo se načrtuje fantastično zgodbo o hitre železniške proge med Budimpešto in Beogradom, ki bi se v dobro, ki jih Kitajci, preživel kot mnogi pred njim. Predhodne sporazume, pogodbe, končne pogodbe ... vse je potrebno, in spodbuja upanje, da bomo morda dobili nekaj vredno in veljaven. Človek v stiski upanja, ne glede na to, kako zaveda, kje živi.
- Leto: Srbski premier Aleksandar Vučić je dejal, da bodo srbski državljani lahko uporabljali posodobljenega hitro železniško Beograd - Budimpešta od leta 2018
Ko je premier Vučič in visokih kitajskih za gostujoče poboli prvi simbolični prag nove železniške proge, bi razumen človek misli, da so se stvari sedaj prišli do točke, ko je čas, da začne z delom. In v resnici, da je bila zadnja epizoda druge maraton serije, eden od tistih, ko smo končno morali preseliti zaradi velikih infrastrukturnih projektov.
Od takrat ni bila beseda na tem področju, in ko je pred mesecem dni na obisku v Beogradu, kitajski predsednik, je bil vsakdo soočena z novo temo - v Smederevo jekla.
Železniške proge? Srbski predsednik Tomislav Nikolić in predsednik vlade Aleksandar Vučić in predsednik Kitajske Xi Jinping se strinjali, da je projekt Beograd-Budimpešta strateškega pomena. Obstaja toliko.
Razlogi za to, kar je na seznamu več kot 20 sporazumov niso našli nobenih dokumentov v zvezi s tem prednostni projekt, deloma tudi pravno. V pogodbi, ki ni zavezujoč, na pobudo Kitajcev, o biti daljše od šestih mesecev. Ampak, zaradi nezmožnosti, da v skladu s predpisi o Evropski uniji, saj je bil njegov podpis opuščen.
Formalno obstaja splošna pogodba za projekt. Podpisan 24. novembra 2015, ko je predsednik vlade Aleksandar Vučić je udeležil vrha Peking Kitajske in 16 držav srednje in vzhodne Evrope. Nato je pojasnil, da bo projekt financirala kitajska banka Exim z obrestno mero za dva odstotka. Vendar pa se ocenjuje, koliko bi projekt (od Beograda do Budimpešte) stane. Javnost je bilo slišati različne ocene, ki segajo od 500 do 900 milijonov evrov.
Goran Nikolić, sodelavec Inštituta za evropske študije, je povedal "Politika", da je najboljša rešitev železniške koncesije, da Srbija ne bi povečali svoj javni dolg. Na ta način se projekt ne more financirati iz srbskega proračuna ali s posojili, ki smo jih sprejele.
- V tem primeru bi morali biti prilagodljivi glede na zahteve kitajskih, in jim dati daljše obdobje uporabe, trak - šteje Nikolić.
Vendar, kaj je mogoče neuradno slišali, je, da so kitajske koncesije kot način financiranja se ne pride v poštev. Konec koncev, ni koncesija ni predvidena za okvirno pogodbo, ki je že podpisan.
Na splošno pa lahko še en problem je, da v skladu z evropskimi predpisi. Po Goran Nikolić, Evropa ne izgleda ugodno obliko "16 plus ena" in povezovanje Kitajske z državami v regiji.
Očitno je torej, da je še ena megalomanski projekt v seriji. Kaj je realno pričakovati, da je to posodobitev železnice iz Novega Sada na Stari Pazovi.