ponedeljek, 8. april 2013

Čistilka spregovorila po bizarni nesreči: Vse sem naredila, da bi vlak ustavila

Se še spomnite nesreče vlaka na Švedskem, ko je čistilka po nesreči aktivirala vlak, ki se je nato zaletel v stanovanjsko hišo? Prvič po nesreči je svojo stran zgodbe medijem predstavila 22-letna čistilka.

"To je moj prvi in edini intervju," je v začetku pogovora s švedskim novinarjem dejala 22-letnica, ki se je v januarski nesreči huje poškodovala in je bila po nesreči kar tri dni v umetni komi. "Najprej sploh nisem pomislila, da je kaj narobe, ko se je vlak začel premikati. Že večkrat sem čistila vlak, ki so ga premikali z enega tira na drugega. Ko pa sem po nekaj minutah dojela, da vendarle ne gre za običajno premikanje vlaka, sem takoj ukrepala. Večkrat sem zavrtela ključ za vklop in izklop, a se ni nič zgodilo. Pritisnila sem različne gumbe, pa se vlak ni ustavil," pripoveduje 22-letnica. "Ko sem spoznala, da se vlak ne bo ustavil, sem se usedla na tla in se poskušala čim bolj zaščititi."

Vlak je prebil zaščitno ograjo na koncu proge, nekaj metrov drsel po travniku, nato pa svojo pot končal v kuhinji stanovanjske hiše. Čistilka je utrpela več zlomov in pretres možganov, zaradi predrtega pljučnega krila pa je bila tri dni v umetni komi.

"Vse, kar so mi očitali, tudi to, da sem to naredila namenoma, me je zelo prizadelo. Bila je nesreča," pravi 22-letnica, ki se počasi vrača v službo. Zaradi te nesreče so posebno preiskavo uvedle tudi švedske železnice, ki so sporočile, da bodo izboljšale varnostne ukrepe na vlakih, saj naj bi se nesreča zgodila tudi zaradi pomanjkljivih varnostnih standardov.

Nesreča se je zgodila sredi januarja, ko je vlak, ki ni bil v obratovanju, sredi noči prebil ograjo na koncu proge in se zaletel v stanovanjsko stavbo. V nesreči se je huje poškodovala 22-letna čistilka, medtem ko stanovalci hiše niso bili poškodovani. Takrat so mnogi čistilki očitali, da je namerno povzročila nesrečo oziroma da je želela vlak ukrasti. Pozneje se je izkazalo, da ni bilo tako. Policijska preiskava je pokazala, da je čistilka vlak med čiščenjem prižgala po nesreči, trčenja v hišo pa ni mogla preprečiti.