sreda, 29. januar 2020

[PL-PKP/Radom] Milczarski: Letališče v Radomu mora biti odprto skupaj z železnico in cestami

- Odpiranje letališča v Radomu mora potekati sočasno z dokončanjem gradnje cestne in železniške infrastrukture. Najpomembnejši je čas. Pomanjkanje učinkovite cestne ali železniške povezave bo pomenilo, da čas potovanja za potnike ne bo zadovoljiv. Vesel sem, da se je pojavila ideja o dodatni železniški postaji, ki je dobro povezana z mestnim avtobusnim omrežjem, ki bi prevažala potnike do terminala - je med pogovorom na letalu, ki se vozi v Peking, dejal predsednik PLL LOT Rafał Milczarski.  


S predsednikom se težko ne strinjam. Obširno smo pisali o upravni delitvi prometa (APR) , ki naj bi zagotovila, da bo letališče v Sadkovu del prometa preneslo z letališča Chopin. Da bi to omogočili, mora biti pristanišče Radom zelo dobro povezano z Okęcie, da se zagotovi hitro prenašanje potnikov.

Učinkovite povezave ne bo?

Tudi če bo železniška proga št. 8 posodobljena do sredine leta 2021 in hitra cesta S7 med glavnim mestom in drugim najbolj naseljenim mestom Mazowieckie vojvodstva dokončana leta 2022, ne bomo mogli reči o učinkoviti povezavi med Okęcie in letališče v Radomu.

Zakaj? Polskie Linie Kolejowe že izvaja pripravljalna dela za dodajanje dveh skladb. Dela naj bi trajala od leta 2021 do 2027. Takšne dejavnosti pomenijo več ali manj težav za vlake, ki vozijo med Varšavo in Radom. In to načeloma izključuje učinkovit dostop z enega letališča na drugo, kar bo pogoj, da se Evropska komisija dogovori o porazdelitvi prometa.

Ni upanja, da bo S7 sam "naredil trik", ker APR zahteva sodelovanje v železniškem prometu in glede na to, kaj se v Bruslju dogaja v zvezi z ekologijo , je očitno, da bo poudarek na spodbujanju prometa na železnih cestah vse večji.

V čem je "koncept CPK"?

- Ne gre le za to, da čakamo samo na odprtje letališča v Radomu ali na naložbe v Varšavi, ampak seveda držimo pesti za širitev obeh letališč - je opozoril predsednik LOT. Spomnil je, da je letališče v Radom del strateškega koncepta CPK kot dopolnilnega nizkocenovnega letališča, ki je zgrajeno v bližini velikih grozdov ljudi in da na jugu Mazovije živi več ljudi kot na njenem severnem delu.

Začnimo z mitskim "konceptom CPK". Po mnenju podpornikov gradnje pristanišča v Sadkówu, Okęcie in nato Centralnem pristanišču bodo potrebovali letališče, na katerega bodo prenesli čarter in poceni promet. V primeru zamašenega letališča Chopin ta izjava ne nasprotuje. V primeru CPK je videti drugače.

Absolutno nihče ne more reči, ali bodo počitniške in proge LCC letele iz Barawona ali ne. Pametnejši bomo, ko bomo izdelali splošni načrt letališča, ki bo opredelil poslovni model celotnega podjetja. In vozilo s posebnim namenom je šele v fazi priprave na objavo natečaja za izvajalca tega načrta.

Skratka, ni mogoče reči, da bodo nizkocenovni prevozniki, ki bodo tja prileteli iz CPK, leteli z letališča iz Radoma, saj nihče ne ve, ali preprosto ne bodo obratovali v pristanišču Solidarność. In glede na to, da bodo letališča in državni organi zaradi podobe želeli čim prej pokazati, da ljudje uporabljajo novo odprto naložbo, si težko predstavljamo, da bi LCC zlahka odstopil samo zaradi letal, ki bi se pojavila v Radomu.  

Več, a revnejše

Predsednik Milczarski je še eno vprašanje, kdo bo uporabljal pristanišče v Sadkovu. Prednost tega letališča pred Modlinom je po njegovem mnenju v tem, da na jugu Mazovskega vojvodstva živi več ljudi kot na severu.

Res je, vendar ne pomeni nič. Severno od Mazovije je veliko bogatejše od juga. Letalske karte se kupujejo ne za število ljudi, ki živijo v neposredni bližini, temveč za denar. In teh prebivalcev regije Płock je očitno več kot državljanov Radomske dežele. Naši organi ne nameravajo prenašati petrokemikalij? Brez tega razlike niti ne bodo hitro izzvenele.