“To ni nesreča. To je katastrofa. Proga Pivka-Borovnica je povsem uničena, vozno mrežo bo treba na novo zgraditi,” je lani ob tem času ugotavljal predsednik uprave Slovenskih železnic Dušan Mes. Proga je bila skoraj teden dni zaprta, koprsko pristanišče pa železniško odrezano od sveta.
Takrat so Slovenske železnice so tovorni promet rešile, tako da so v Divači zamenjale električne lokomotive z dizelskimi in tako prepeljale tovor do Borovnice, tam pa znova priklopile električne lokomotive. Najnujnejši tovor so v tistih dneh izjemoma peljali po Bohinjski progi, ki pa ima velike omejitev glede osnih obremenitev in potrebuje celo dve dizelski lokomotivi, da vlak premaga vzpone. Potnike na odseku Koper-Ljubljana pa so začeli prevažati z avtobusi.
Leto dni po žledu se dizelke še niso umaknile, še vedno sopihajo na odseku Rakek-Borovnica. Na Slovenskih železnicah pravijo, da jih bodo umaknili predvidoma do konca aprila, ko načrtujejo, da bo celoten odsek znova elektrificiran.
“Delamo hitro, kot le lahko in kot nam vreme dopušča. Če bi lahko zaprli progo Koper-Borovnica, bi jo lahko že zdavnaj obnovili, a tega seveda ne moremo narediti in delo prilagajamo tovornemu prometu; to je od 90 do 100 tovornih vlakov na dan, zato traja tako dolgo,” so povedali na Slovenskih železnicah. Za popravilo proge po žledu je bilo treba doslej odšteti 40 milijonov evrov.