sobota, 31. januar 2015

[ SLO - SŽ ] Gašperšič: Drugi tir na razpis EU, ko bomo dobro pripravili finančno konstrukcijo

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič poudarja, da je treba pred prijavo projekta drugi tir Koper-Divača na razpis za evropski denar temeljito premisliti o finančni konstrukciji. Na razpis se je moč prijaviti tudi prihodnje leto, slabše bi bilo, če bi s projektom začeli, nato pa ga finančno ne bi zmogli izpeljati do konca.

Kako kaže s pripravo finančne konstrukcije za drugi tir Koper-Divača?
“Finančno konstrukcijo, ki jo pripravlja delovna skupina, moramo še doreči. Izdelana finančna konstrukcija projekta je pogoj za prijavo na razpis za evropska sredstva iz naslova instrumenta za povezovanje Evrope (CEF), na katerega se nameravamo prijaviti. Za financiranje projekta obstaja več možnosti, med njimi je najbolj neposredna tista, ki sta jo predstavila predstavila profesorja ljubljanske ekonomske fakultete Aleš Groznik in Jože Damijan. Delovna skupina zdaj preučuje različne možnosti, te bodo prikazane v vladnem gradivu, ki ga bomo pripravili na ministrstvu. Vlada pa bo na koncu sprejela sklep, katero pot ubrati.”

Ali bodo EU sredstva izgubljena, če projekta ne boste v roku, torej do 26. februarja, uspeli prijaviti na ta razpis?
“To se ne bo zgodilo, ker imamo tudi druge projekte, ki so sposobni za črpanje EU sredstev. Pripravili bomo vse projekte, ki jih lahko prijavimo na ta razpis; poleg drugega tira še nadgradnjo proge Maribor-Šentilj, vozlišče Pragersko, posodobitev proge Zidani most-Celje in ostale projekte iz finančne perspektive 2014-2020.
Drugi tir bomo prijavili na razpis, ko bomo dobro pripravili finančno konstrukcijo. To lahko storimo tudi prihodnje leto. Slabše bi bilo, če bi s projektom začeli, pa bi se nato izkazalo, da ga finančno ne zmoremo pokriti. Zgodba bi se v tem primeru končala tam kot zgodba o Tešu 6, tega pa si ne smemo in ne moremo privoščiti. V razpis torej ne smemo hiteti na vrat na nos, ampak dobro premisliti zadeve. Če bo vlada ocenila, da se lahko za drugi tir zadolžimo, lahko vlogo na razpis oddamo tudi že zdaj. Ampak to odločitev bo treba sprejeti na vladi.”
Kakšne posledice bi imela morebitna odločitev Luke Koper, da sama sfinancira izgradnjo železniške povezave do Trsta, s čimer bi prometni tokovi Slovenijo lahko zaobšli?
“Drugi tir in sama Luka Koper sta velikega pomena za srednjo Evropo in večina pretovora Luke Koper, ki gre po naši železnici, je že zdaj namenjenega v tujino. Če nas bodo prometni tokovi zaobšli, bo to slabo predvsem za železniški promet, sploh za tovorni promet, pa tudi Luka Koper bi v tem primeru težje dosegala razvojne potenciale kot v primeru operativnega drugega tira.”