ponedeljek, 9. oktober 2023

[CZ] Nov operater za EffiLiners na Češkem

 SD - Kolejová doprava (SD-KD) je svoji floti dodal eno električno lokomotivo razreda 365 in se zanima za nakup do štirih teh od CZ LOKO.



V preteklih letih je CZ LOKO obnovil skupno devet teh 3/25 kV elektrik z oznako EffiLiner 3000. Nekaj ​​jih je bilo prodanih, nekaj pa je ostalo v voznem parku CZ LOKO in danih v najem. Pravzaprav jih je večina v lasti bank financerk. Zdaj CZ LOKO tiste lokomotive, ki so ostale v njegovi floti, daje v prodajo.

SD-KD je prevzel 365.008. Po vzdrževanju, ki ga je zagotovil ČMŽO, Přerov, je bil predan 4. oktobra 2023 in prestavljen v bazo SD-KD v Tušimicah.

Upravljavec kot razlog za nakup lokomotive/lokomotiv navaja posodobitev voznega parka in pripravo na obvezno obratovanje pod nadzorom ETCS, ki naj bi s 1. januarjem 2025 prišlo na dva glavna koridorja v državi. Oba SD - KD in IDS CARGO načrtujeta naknadno vgradnjo OBU-jev ETCS v svoje stroje razreda 365.

SD-KD je hčerinska družba Severočeské doly (SD), kar lahko dobesedno prevedemo kot Severnočeški rudniki, in je eden glavnih čeških proizvajalcev lignita. SD-KD ni veliko aktiven v javnem omrežju, a lahko, da se bo njegovo delovanje v prihodnosti razširilo. SD pa je hčerinska družba ČEZ-a, prevladujočega češkega proizvajalca in dobavitelja električne energije v večinski lasti države, ki ima v lasti več elektrarn po državi. Železniško poslovanje SD-KD obsega izključno prevoz lignita, proizvedenega v SD, ali vhodnih surovin za elektrarne ČEZ.

Medtem ko trenutni vozni park SD-KD elektrike vključuje samo enosmerne lokomotive, bi lahko bile dvonapetostne uporabne v prihodnosti glede na načrt, da se posledično celoten 3 kV DC del češkega omrežja preklopi na 25 kV 50 Hz. Ta postopek naj bi bil končan šele leta 2045, vendar pa naj bi leta 2027 preuredili eno od postaj, kjer bodo vlaki SD-KD začeli obratovati, in sicer Kadaň-Prunéřov.