petek, 18. november 2022

[GER-DB] Nov vozni red za Berlin: Prvi vlak za Dresden odpelje šele ob 9. uri zjutraj

 Tudi drugje mora DB razredčiti ponudbo. So pa tudi izboljšave: vlak pogosteje vozi do Baltskega morja in Alp. Pregled.



Še nekaj tednov, nato pa bo na Deutsche Bahn (DB) začel veljati nov vozni red . Od 11. decembra bo potnikom z vlakom na dolge razdalje v in iz Berlina omogočil nove povezave, na primer z Baltskim morjem in Alpami. Vendar pa bo nekaterim popotnikom prineslo tudi slabše. Posebej prizadeta je povezava med Berlinom in Dresdnom , kjer se čas potovanja podaljša, ponudba vlakov pa prepolovi. Na tednih železniškega prometa Združenja strank nemških železnic je načrtovalec prometa na dolge razdalje Robert Ohler pojasnil, kaj lahko Berlinčani pričakujejo tretjo adventno nedeljo.

Manj vlakov na dolge razdalje do Dresdna in Češke: Ker potekajo dela na progi v dolini Labe, med letom voznega reda ne bo povezav izven konic. "DB Netz mora zagotoviti pravo kombinacijo prometa," je pojasnil Ohler. Blagovni promet naj ne bi bil preveč prizadet. In tako avstrijski Railjet, ki trenutno ob 6.17 odhaja iz Berlina preko Prage in Dunaja v Gradec .začne, odpade brez zamenjave – kar velja tudi za povratek v Berlin v poznih večernih urah. V novem voznem redu prav tako ni Eurocity 171, ki trenutno vozi iz Berlina v Prago ob 7.16. To pomeni, da bo prvi vlak na dolge razdalje iz Berlina v Dresden vozil od 11. decembra dve uri pozneje kot zdaj ob 8.26 – zadnji nazaj pa bo ob 18.55 namesto ob 19.55.




Od aprila še manj vlakov Berlin-Dresden: gradbena dela na Dresdner Bahn južno od Berlina bodo pomenila še hujše reze za potnike. Število vlakov med Berlinom in Dresdnom bo skoraj prepolovljeno, prva vožnja pa se bo začela šele ob 9.01 – kar je za dnevne izlete precej pozno. Od 22. aprila do 9. decembra bo DB Netz zaprl direktno pot. Vlaki na dolge proge so preusmerjeni preko Falkenberga (brez postanka), tako da so po načrtu na poti 20 minut dlje. Med Berlinom in Dresdnom bodo nato vozili samo vlaki Eurocity na liniji 27, ki jih bo dopolnjeval par vlakov ICE in Flixtrain . Medkrajevni vlaki na liniji 17 se ne uporabljajo več južno od Berlina. Izključena sta dva para vlakov v in iz Chemnitza, ki zdaj vozijo preko Riese - kot vlaki do takratnega mesta Karl-Marx-Stadt v času NDR .



Pogosteje z ICE na plažo: iz Berlina v Baltsko morje ne vozijo le regionalni vlaki, ki so ob lepem vremenu polni Alternativa so lahko vlaki na dolge razdalje, kjer lahko rezervirate sedeže. Stroške je mogoče zmanjšati z nižjimi cenami. V novem voznorednem letu železnice zdaj povečujejo ponudbo. Od aprila 2023 bo četrti dnevni par vlakov ICE vozil iz Berlina (11.44) v Stralsund in Binz (15.37) in nazaj. Več vlakov bo vozilo na več dni kot doslej. Med Warnemundein Berlin, ICE Sprinter, ki pot prevozi v dveh urah in 25 minutah, dopolnjuje urnik ob sobotah vse leto. Poleg tega bodo med 9. junijem in 8. septembrom med Berlinom in Rostockom na voljo nadaljnji pospeševalni leti .

Na začetku dneva iz Berlina v Sylt: Intercity, ki zagotavlja dnevno neposredno povezavo iz Berlina v Westerland , bo po spremembi voznega reda vozil eno uro prej kot trenutno. Vlak do otoka Sylt v Severnem morju spet vozi v časovnem intervalu, ki ga je leta 2021 v postopku oddaje naročil moral predati zasebnemu železniškemu konkurentu Flixtrain. Odhod iz Berlina je ob 8.04, prihod v Westerland ob 13.37.

Flixtrain izgublja in zmaguje med Berlinom in Hamburgom: Ker želita tako DB kot Flixtrain svojim strankam ponuditi dobre vozne rede na zelo obremenjeni hamburški železnici, je tokrat prišlo tudi do konfliktov vlakovnih poti . Podjetje v državni lasti zdaj dobiva nazaj režo ICE, ki jo trenutno še vedno uporablja njegov zasebni konkurent: 4:51 iz Hamburga . Po besedah ​​Roberta Ohlerja bo pet linij, na katerih DB trenutno še deluje, po spremembi voznega reda vozilo na Flixtrain: Berlin od 13.06 in 17.06, Hamburg od 8.51, 12.51 in 18.51. popoldne Medkrajevne vlake in Eurocity, ki trenutno še vozijo v teh terminih, lahko nadomestijo zeleni Flixtraini.

Nočni vlak v Zürich spet neodvisen: Nightjet med Berlinom in Zürichom je ena najbolj donosnih povezav v omrežju nočnih vlakov avstrijskih zveznih železnic. Ni nenavadno, da so postelje in ležišča polno zasedeni . A ker je povezan z in iz Hamburga z Nightjetom, je zmogljivost omejena. To se bo s spremembo voznega reda nekoliko izboljšalo, saj bo potem Berlin – Zürich spet samostojen vlak. Novost je tudi, da poteka preko Leipziga – kjer je dodana skupina vagonov v in iz Prage/Dresdna (ki je že obstajala).

Nov vlak na dolge razdalje do Saške-Anhalt: regionalni ekspres RE1 vas vsako uro popelje iz Berlina v Magdeburg . Pot od glavne postaje do glavne postaje traja sto minut. Obstaja tudi par dnevnih vlakov na dolge razdalje do Severnega morja. Zdaj, ko se decembra spremeni vozni red, se doda še drugi vlak na dolge razdalje, ki vozi od ponedeljka do petka. Začne se ob 7.02 v Magdeburgu in je v Berlinu ob 8.24. Povratek je ob 17.35, prihod v Magdeburg pa je predviden ob 18.54.

Polurni Berlin–Hannover in več vlakov do NRW: Ta sprememba voznega reda še ni tako daleč – vendar bo naslednja 10. decembra 2023. Potem naj bi med Berlinom in Hannovrom obstajala polurna linija , je napovedal načrtovalec železnic Ohler. To bo mogoče, ker vlak ponuja storitev ICE med Berlinom in Severnim Porenjem-Vestfalijo (NRW).še izboljšali. S tem se število sedežev poveča za 40 odstotkov. Danes vlaki ICE v Hammu "krilajo", v prihodnje pa bo to le vsaki dve uri. Nato vozijo vsaki dve uri tudi veliki vlaki tipa ICE4 preko Essna do Düsseldorfa po zelo obremenjeni železniški progi Ruhr. Da bi zagotovil, da se bo železnica Wupper še naprej uporabljala vsako uro, DB vsaki dve uri uporablja novo progo ICE med Berlinom in Kölnom, ki povezuje Hagen in Wuppertal. Številna mesta imajo koristi, je dejal Ohler: "V Bielefeldu je 50 odstotkov več postankov ICE kot trenutno."



Hitreje iz Berlina v Amsterdam: Od naslednje spremembe voznega reda decembra 2023 bo mogoče potovati tudi hitreje iz Berlina na Nizozemsko. Načrtovalec prometa na dolge razdalje je potrdil, da v Bad Bentheimu na medkrajevni progi 77 ne bo menjave lokomotiv. Novi kompleti ICE-L španskega proizvajalca Talgo bodo v uporabi od jeseni 2024. Brez postankov v Vestfaliji. Čas potovanja med Berlinom in Amsterdamom , ki trenutno traja šest ur in pol, se bo skrajšal za 15 in kasneje za 30 minut.

Pogosteje iz Berlina v Varšavo: od 12. marca 2023 naj bi med nemško in poljsko prestolnico vozil še en par vlakov. Odhod dodatnega Eurocityja iz Berlina je načrtovan ob 11.52 in prihod v Varšavo ob 17.22. Tja naj bi se vrnil ob 10.36, s prihodom v Berlin ob 16.06. Predpogoj je, da ima poljska državna železnica PKP na voljo dovolj vagonov. Če bo to uspelo, bo Berlin-Warszawa-Express, ki odpira tudi sejemsko mesto Poznan (Posen), tekom dneva vozil v dvournih intervalih – razen ene vrzeli, poroča Robert Ohler.

Počasneje do Frankfurta na Majni in proti jugozahodu: gradbena dela na progi za visoke hitrosti med Kasslom in Fuldo od 1. aprila do 9. decembra 2023 bodo povzročila daljnosežne spremembe v prometu na dolge razdalje. Proge ICE se na odsekih zamenjajo, obvozi pa potnikom omogočajo daljši potovalni čas. To bo po besedah ​​Roberta Ohlerja prizadelo tudi Berlin. Med Berlinom in Frankfurtom potniki potujejo približno 20 minut prek Göttingena in od deset do 15 minut dlje prek Erfurta kot trenutno. Niso več štiri vožnje v vsako smer v roku dveh ur, kot je danes, ampak tri.