sobota, 22. oktober 2022

[OBB-AT] ÖBB: Bahnboom prinaša nove povezave in naložbe v vozni park

 

  • ÖBB se ozre nazaj na poletje stoletja 2022
  • Osredotočite se na turistične destinacije in dodatne povezave
  • Z Nightjetom naravnost na italijansko riviero
  • 4,1 milijarde evrov naložb v sodobne vlake




(Dunaj, 20. oktober 2022) – 11. decembra 2022 bo po vsej Evropi začel veljati nov vozni red. V novem voznem redu ima ÖBB za svoje potnike pripravljene nove destinacije in dodatne povezave ter se pripravlja na prihodnost z obsežnimi naložbami v celotno floto vlakov.

»Udobneje, dlje, pogosteje – tako je dobro povzeti, kaj našim strankam ponujamo v novem voznem letu. V lokalnem in medkrajevnem prometu novi sodobni vlaki zagotavljajo še udobnejša potovanja, dodatne povezave ustvarjajo pogostejši cikel in izboljšujejo ponudbo tako za voznike kot turiste. In končno, uspeva nam še dodatno okrepiti evropsko omrežje nočnih vlakov s širitvijo nočnega potovanja,« pravi izvršni direktor ÖBB Andreas Matthä. 

ÖBB izkušnje železniškega razcveta
»Leto 2022 je bilo poletje stoletja za ÖBB. Še nikoli od ustanovitve železnice ni toliko ljudi potovalo na dolge razdalje z ÖBB. Doživljamo pravi železniški razcvet,« poroča Matthä, šef ÖBB.

V začetku leta je število potnikov ÖBB še vedno upadalo – močno zaradi koronske pandemije. V drugem četrtletju so se normalizirali in v poletnih mesecih končno dosegli absolutni rekord plus 17,7 odstotka (glede na leto 2019) v daljinskem prometu. 

Naložbe v vlakovni vozni park
ÖBB nasprotuje zgodovinsko visokemu številu potnikov z zgodovinsko visokimi naložbami v nove in sodobne vlake. Skupno se v vozni park ÖBB steče okoli 4,1 milijarde evrov, kar pomeni, da je mogoče kakovostno upravljati razvoj železniškega prometa in do leta 2030 število sedežev v medkrajevnem prometu povečati za 30 odstotkov.

Novi Railjet in Nightjet so trenutno v proizvodnji. Prvi Nightjetovi v Italijo bodo v prometu konec poletja 2023. Poleg tega bodo za vse Railjete iz obstoječe flote od pomladi 2024 veljal program nadgradnje v smislu oblikovanja, notranje opreme in tehnologije. 

Za lokalni promet bo naročenih še 21 dvonadstropnih garnitur Cityjet – to pomeni skupno 62 novih vlakov za vzhodno regijo. Prvi vlaki Cityjet Desiro ML za Vorarlberg bodo napoteni že decembra, ko se bo vozni red spremenil, na Tirolskem pa bodo prvi novi Cityjeti po tirnicah od avgusta 2023.

Podnebno prilagajanje prihodnosti z e-pogoni
Pri ÖBB je podnebju prijazen promet prednostna naloga: na eni strani z veliko ofenzivo elektrifikacije na različnih železniških progah in nabavo novih vozil z e-pogoni. Trenutni razpis za okvirno pogodbo za do 120 baterijskih več enot bi moral biti zaključen spomladi 2023. Nova vozila bodo prvi vlaki ÖBB, ki bodo lahko vozili na elektrificiranih in neelektrificiranih območjih in popolnoma brez fosilnih goriv.

Mobilnost brez emisij z e-avtobusi je tudi v središču Postbusa: avgusta 2022 se je inovativni vodilni projekt v južnem Weinviertelu začel skupaj z VOR. 11 novih e-avtobusov zagotavlja brezemisijsko in zato okolju prijazno delovanje regionalnega avtobusnega sistema. 

Privlačne destinacije v Avstriji in Evropi
ÖBB čez noč povezuje Evropo na podnebju prijazen način in v ta namen nenehno širi mrežo nočnih vlakov. Od spremembe voznega reda vas bo Nightjet popeljal z Dunaja in Münchna na italijansko riviero. NJ 233 in NJ 40295 bosta podaljšani iz Milana in bosta v prihodnje vsak dan vozili do Genove. 

Poleg tega bo Stuttgart povezan z omrežjem Nightjet: v prihodnosti bo NJ 237 potoval v Benetke prek Münchna. Vlaki EuroNight iz Budimpešte, Zagreba in Reke bodo s spremembo voznega reda podaljšani tudi v Baden-Württemberg. Priljubljena povezava EuroNight Dunaj - Gradec - Split bo leta 2023 razširjena in bo počitnikarje na hrvaško jadransko obalo pripeljala od začetka maja do oktobra - zdaj tudi trikrat na teden.

ÖBB se osredotoča tudi na turistične povezave za dnevni promet. Neposredna IC povezava od Dunaja do Salzkammerguta do Bad Ischla, Hallstatta in Stainach-Irdninga bo v prihodnje na voljo vsak dan. Ob koncu tedna je na voljo nova direktna železniška povezava Dunaj – Schladming – Bischofshofen, ki vodi čez Gesäuse. Z novimi zgodnjimi in poznimi povezavami bodo konec tedna bolje povezana tudi nekatera avstrijska glavna mesta dežel.

Z dunajske železniške postaje Franz-Josefs-Bahnhof bodo dnevno vozili direktni vlaki v Prago prek Gmünda in južne Češke. Konec tedna bo nova povezava na voljo celo dvakrat na dan.

Nove in izboljšane povezave v lokalnem in medkrajevnem prometu
Ponudba storitev za potnike se močno širi tudi na nacionalni ravni. Na južni progi dva dodatna para vlakov med Dunajem in Beljakom omogočata vsako uro prevoz na/iz Koroške v času prometnih konic. Medkrajevni avtobus Gradec – Celovec bo ob prometnih urah vozil pogosteje. S spremembo voznega reda bo na relaciji Gradec – Linz dodan dodatni par IC vlakov. Nov vozni red vključuje tudi novo dnevno večerno povezavo Salzburg - Gradec.

Potniki se lahko veselijo tudi novih jutranjih in večernih povezav na zahodni poti: Nova povezava RJ na primer pripelje ljubitelje kulture: notri ob 00.28 po koncertu ali obisku gledališča z Dunaja nazaj v Linz. Razširitve povezav RJ omogočajo, da sta Salzburg in Tirolska še lažje dosegljiva zjutraj iz Zgornje Avstrije ali pa pripeljejo letalske potnike iz Salzburga na dunajsko letališče še prej zjutraj.

V lokalnem in regionalnem prometu si lahko vozniki obetajo nadaljnje izboljšave storitev – predvsem različne pogostejše prevoze in dodatne povezave v jutranjem in večernem prometu. V novem voznem letu bomo za naše stranke povečali lokalne in regionalne prevoze za okoli 1,3 milijona kilometrov.

Davek na dodano vrednost za mednarodne vozovnice ne velja za avstrijski odsek
S 1. januarjem 2023 bo prišlo do pomembne spremembe tudi za vozovnice v mednarodnem medkrajevnem prometu: Davek na dodano vrednost za mednarodne vozovnice ne bo več veljal za avstrijski odsek proge in posledično bodo vozovnice za kupce cenejše.