sreda, 19. oktober 2022

[SLO-SŽ] V Pesnici betonirajo najdaljši železniški viadukt v Sloveniji, promet naj bi stekel sredi leta 2023

 V okviru nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem se je prejšnji mesec začelo betoniranje notranje obloge predora Pekel, zdaj pa so delavci začeli betonirati zadnji segment viadukta Pesnica. Nova proga naj bi bila nared sredi leta 2023.


Predor Pekel gradijo severno od Maribora vzhodno od obstoječe proge, ki trenutno poteka skozi železniški predor Počehova. Dolg je 1530 metrov, ob izhodu iz predora nedaleč od avtocestnega križišča Dragučova pa se navezuje na prav tako novozgrajeni viadukt Pesnica, ki bo z dolžino 896 metrov najdaljši železniški viadukt v Sloveniji.

Sprva bodo v predoru in na viaduktu zgradili enotirno železniško progo, a bosta po besedah državne sekretarke na ministrstvu za infrastrukturo Alenke Bratušek oba omogočala naknadno izgradnjo dvotirne proge. "Tudi državni prostorski načrt je sprejet za dvotirno progo, tako da v srednjeročnem obdobju, nekje kmalu po letu 2030, smo prepričani, da bo celotna proga dvotirna," je dejala med ogledom gradbišča.

Izgradnja odseka od Počehove do Pesnice z gradnjo novega predora Pekel in viadukta Pesnica, ki naj bi se končala februarja 2023, je ocenjena na 101 milijon evrov. "Vlak po tej novi progi naj bi se zapeljal nekje sredi leta 2023. Mislim, da bo to velik prispevek k izboljšanju železniške infrastrukture v državi," je povedala državna sekretarka.

Na dan delavci naredijo približno 12 metrov notranje betonske obloge

Betoniranje notranje obloge predora, ki predstavlja končno konstrukcijo predorske cevi, bo po napovedih Direkcije RS za infrastrukturo predvidoma potekalo šest mesecev. Začelo se je na severni strani predora in se izvaja po sistemu betoniranja posameznih segmentov dolžine 12 metrov.

"Na delovni dan naredimo povprečno 12 metrov betonske obloge. Skupno je 121 takšnih korakov, da pridemo na drugo stran predora, nato pa sledi namestitev strojne opreme in elementov zgornjega sloja železniške proge," je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na direkciji Dejan Jurkovič.

Viadukt je sestavljen iz devetih segmentov. "Tudi tu je bilo več zanimivih izzivov. Imeli smo sedem betonaž, kjer smo v sklopu ene betonaže vgradili več kot 1500 kubičnih metrov betona, kar je po mojih podatkih največ v eni betonaži v Sloveniji. V eni betonaži je bilo torej več kot 200 tovornjakov betona," je še povedal Jurkovič.

Gradnja železniškega odseka v skupni dolžini 3,7 kilometra poleg gradnje predora Pekel vključno z reševalnim rovom in viadukta Pesnica med drugim zajema še izgradnjo podvoza Pesnica, ureditev tirov in tirnih naprav ter električnega voznega omrežja, ureditev cest s prometno opremo in gradnjo 2518 metrov protihrupnih ograj.