30. junija 2022 je Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG) skupaj s predstavniki zveznih dežel Mecklenburg-Predpomorjanska, Berlin, Brandenburg in Saška-Anhalt ter prometnimi organi VBB-Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg, Nahverkehrsservice Sachsen-Anhalt in Verkehrsgesellschaft Mecklenburg-Vorpommern , podpisal prevozno pogodbo za omrežje Elbe-Spree v Brandenburgu an der Havel. V okviru slovesnosti je Siemens Mobility v Magdeburgu in Brandenburgu na Havlu predstavil enega od novih šestvagonskih vlakov Desiro HC.
VBB je bil zadolžen za vseevropski razpisni postopek v imenu dežel Mecklenburg-Predpomorjansko, Berlin, Brandenburg in Saška-Anhalt. Omrežje Elbe-Spree je razširitev obstoječega omrežja S-Bahn, katerega transportne pogodbe potečejo konec tega leta. Da bi v prihodnosti še naprej zadovoljevali naraščajoče povpraševanje po lokalnem železniškem potniškem prometu, se bo novo železniško omrežje razširilo za približno 5 milijonov vlakovnih kilometrov, kar bo zagotovilo približno 25 % več zmogljivosti kot v preteklosti.
Od decembra 2022 bo v celotnem omrežju Elbe-Spree opravljenih približno 28 milijonov vlakovnih kilometrov, zmogljivosti, ki jih zahteva ta obseg prometa, pa bodo zagotovljene s povečanjem pogostosti storitev, zagotavljanjem daljših vlakov in gradnjo daljših peronov. Širitev omrežja bo potekala v dveh fazah: prva bo osredotočena na omrežno infrastrukturo, brez trenutne gradnje Dresdner Bahn v Berlinu. Po zagonu te stopnje, ki se bo najverjetneje začela leta 2025, bodo zagotovljene nadaljnje izboljšave za potnike v omrežju.
Na razpisu je sodeloval tudi ODEG, ki sta mu bila v začetku leta 2019 dodeljena sklopa 1 in 4. Ko se bodo dejavnosti začele 11. decembra letos, se bo sedanjih 13 milijonov vlakovnih kilometrov povečalo na več kot 18 milijonov, s čimer se bo poslovanje povečalo za 50 %. Dolžina nove pogodbe je 12 let. Ta nova širitev omrežja bo ustvarila skupno 250 novih in varnih delovnih mest za največjo zasebno železnico v vzhodni Nemčiji.
S spremembo voznega reda leta 2023 bodo vlaki ODEG na progi RE1 vozili z največjo frekvenco: trikrat na uro med prometnimi konicami med (Magdeburg) – Brandenburg an der Havel in Frankfurt (Oder) – Eisenhüttenstadt – (Cottbus). Vse skupaj bo pomenilo absolutno zmago za regijo v smislu mobilnosti, zaščite podnebja in delovnih mest. V primerjavi s trenutnim voznim redom dveh vlakov na uro na RE1 bo zmogljivost na progi v prometnih konicah povečana do 70 %.
Dobava 21 šestvagonskih in dveh štirivagonskih Desiro HC EMU naj bi se začela poleti 2022. Začetek obratovanja je načrtovan za spremembo voznega reda decembra 2022. Vlake izdelujejo v tovarni Siemens Krefeld.