SJ je Bombardier Transportation Sweden, ki je zdaj podružnica Alstoma, sklenil pogodbo za dobavo 25 vlakov s hitrostjo 250 km/h, ki bodo po dobavi najhitrejši na Švedskem. Vlaki bodo zagotavljali medmestne storitve na Švedskem ter čezmejne storitve na Dansko in Norveško.
Naročilo v višini 7 milijard SKr (767,1 milijarde USD) je del naložbe SJ v vrednosti 12 milijard SKr v nove vlake in obnovo obstoječega voznega parka in je eno največjih nabav flote v zgodovini SJ.
SJ je julija napovedal, da namerava Bombardierju oddati naročilo za do 40 hitrih EMU , kljub odločitvi Evropskega sodišča o javnem naročilu (ES). Sodišče Evropskih skupnosti je ugotovilo, da SJ ne bi smel začeti neposrednih razprav s proizvajalci, namesto da bi sprožil odprt razpis, vendar je SJ trdil, da je bil postopek do izdaje odločitve preveč napredoval, ponovni zagon pa bi povzročil znatne zamude.
SJ pravi, da se je število potnikov na Švedskem v zadnjih dveh desetletjih skoraj podvojilo, leto 2019 pa je bilo rekordno. Medtem ko se je število potnikov med pandemijo Covid-19 zmanjšalo, SJ pravi, da to vidi kot začasen upad in se zdaj pripravlja, da bo z nakupom novih hitrih vlakov srečal vse večje število potnikov.
"SJ izvaja fantastično naložbo, pri kateri se celoten vozni park zamenja ali nadgradi, da bi zadostil povpraševanju po podnebno pametnih, udobnih in učinkovitih potovanjih," pravi direktor vozil SJ Arvid Fredman. »Prepričan sem, da bodo naše stranke cenile naše nove vlake z najnovejšo tehnologijo. To, da gremo z 200 km/h na 250 km/h, je zgodovinsko."
Novi hitri vlaki imajo prostor za kolesa, prtljago in bistro s toplo hrano in sedežno garnituro. Vlaki bodo opremljeni tudi s sodobnimi sistemi, vključno z radijsko prosojnimi okni, tišjimi vagoni in rezervo akumulatorja, ki bo vlaku omogočala premikanje v primeru izpada električne energije.
Novi vlaki naj bi začeli obratovati leta 2026.