nedelja, 15. november 2020

[USA-Brightline] Brightline tudi novi vlak za enako kot nemški vlak "ICE3"

 Hitri vlak iz Las Vegasa v Los Angeles bo prve potnike zaenkrat prevažal zaenkrat v štirih letih, poroča portal Global Railway Review. Vlaki naj bi konkurirali tako cestnemu prevozu kot letalom. Hkrati potekajo projektna dela za še eno ameriško visokohitrostno progo, ki bi povezala Dallas in Houston.



Prvi del proge za visoke hitrosti, imenovan Brightline West, naj bi se začel kasneje letos. Govorimo o odseku, ki povezuje Victor Valley z Las Vegasom. Prvi vlaki - po voznem redu - bodo na progo zapeljali v začetku leta 2024.

Dolžina celotne proge bo 260 milj (približno 418,5 km). Cilj gradnje proge je omejiti avtomobilski in zračni promet med enim najpomembnejših mestnih središč v ZDA (po načrtih naj bi bile cene vozovnic primerljive s stroški vožnje z avtomobilom). Vlaki naj bi vozili s hitrostjo 200 milj na uro - pokrivanje celotne poti, ob predpostavki, da na vmesnih postajah ni postajališč, bi torej trajalo eno uro in 18 minut (s postanki - uro in pol). Drugi dejavnik, ki pritegne potnike, je razpoložljivost brezžičnega interneta v vagonih, možnost uporabe gastronomskega oddelka in razpoložljivost avtomobilov za najem na postajah.
Poleg pripravljenosti za razbremenitev cestnega omrežja je pomemben tudi ekološki vidik: predvidoma bo gradnja proge zmanjšala emisije ogljikovega dioksida za 400.000 ton na leto. Celotna naložba se financira iz zasebnih sredstev podjetja Brightline Holdings, ki že upravlja hitri železnici Miami-West Palm Beach (podaljšanje proge do Orlanda naj bi bilo pripravljeno v dveh letih).

To niso edine načrtovane naložbe v gradnjo hitrih prog v ZDA. Zasebni konzorcij Texas Central se pripravlja na izgradnjo 240 kilometrov dolge proge Dallas-Houston. Projekt se razvija. Pred kratkim so bile končno potrjene zahteve Zvezne železniške uprave (FRA) - kar pomeni, da je projekt dobro napredoval.

Gradnja proge naj bi stala okoli 20 milijard dolarjev. Ker ni možnosti za zvezno ali državno financiranje, se iskanje zasebnega financiranja nadaljuje. Skupno podjetje med izvajalci in dobavitelji je bilo Bechtel, Mass Electric, Hitachi, Mitsubishi in Toshiba. Železniški vozni park naj bi razvili na osnovi japonskih hitrih vlakov Shinkansen.