ponedeljek, 16. november 2020

[A/ITA-OBB/FS] COVID-19 železniškim prevoznikom v Italiji in Avstriji

 Pri prevozu na dolge razdalje v Italiji je promet padel na raven pod 10% običajnega. Zasebni železniški operater za visoke hitrosti NTV je začasno ustavil skoraj vse povezave Italo. Tudi Westbahn v Avstriji potrebuje pomoč



Zaradi vse večjega števila primerov koronavirusa v Italiji je začel veljati odlok, ki državo deli na tri območja (zeleno, rumeno in rdeče), odvisno od epidemioloških razmer in števila bolnikov. Da bi omejili širjenje virusa, so bile uvedene številne omejitve, tudi pri gibanju med regijami. To je vplivalo na povpraševanje po železniškem prometu. Pri prevozu na dolge razdalje je padel na raven pod 10%, poroča dnevnik Il Sole 24 ore.

Operater KDP Italo je blizu bankrota


Zasebni prevoznik NTV je začasno ustavil skoraj vse visoke hitrostne povezave Italo. Na voznem redu ostaja le en par hitrih vlakov na progi Neapelj - Rim - Benetke in trije pari, ki vozijo med Milanom in Neapljem prek Rima. Italijanske državne železnice Trenitalia naj bi prejele podporo države, po zadnjih informacijah pa lahko na pomoč računa tudi NTV. Pred mesecem dni je Luca Cordero di Montezemolo, ustanovitelj in predsednik podjetja, opozoril, da bi brez takšne pomoči Trenitalijin konkurent lahko hitro padel.
Velja dodati, da večina vlakov državnega prevoznika vozi nespremenjenih. Medtem ko so bile povezave do Avstrije in Nemčije prek noči prekinjene, pa še vedno vozijo tudi mednarodne dnevne linije. Trenord je partner za povezave DB in ÖBB na progah München do Bolzana, Verone in Bologne ter od Frankfurta do Milana - vozi tudi Trenord.



Avstrijska vlada vlake naroča pri zasebnem prevozniku

Tudi v Avstriji je slabo stanje v prometu. Za ohranitev železniških povezav med Dunajem in Salzburgom avstrijsko ministrstvo za podnebje od prihodnjega ponedeljka naroča tečaje na tej progi pri državnem operaterju ÖBB in zasebnem Westbahnu. V okviru programa nujne pomoči bo v ta namen namenila 44,5 milijona EUR, posebni vozni red, dogovorjen med prevozniki, bo veljal do 7. februarja 2021.

- Železnica je hrbtenica javnega prevoza v Avstriji. V teh težkih časih tudi izpolnjuje svoje dolžnosti, zdravnike pripelje v bolnišnice, blagajne v supermarkete itd. Zahvaljujoč našim ukrepom želimo, da so ljudje v krizi prepričani o njej, je dejala ministrica Leonore Gewessler.

Ministrstvo za podnebje je že spomladi podprlo delovanje prometa na glavni avstrijski železniški progi, zahvaljujoč temu pa je bilo mogoče vzdrževati stabilen vozni red na progi. Tudi od ponedeljka bosta oba prevoznika potrdila svojo vozovnico na liniji Salzburg-Dunaj. ÖBB bo za obratovanje proge prejel več kot 37 milijonov EUR, Westbahn pa manj kot 7,5 milijona EUR.