S pismom o nameri, podpisanim 11. septembra, sta železnici predstavili strategijo za načrte širitve za "Nightjet Network Switzerland 2024". Načrti vključujejo razširitev storitev nočnega vlaka iz Švice na skupno deset linij in 25 destinacij.
Povpraševanje v mednarodnem prometu z nočnimi vlaki se je znatno povečalo leta 2019 in v tekočem letu do izbruha krize v Coroni. Število potnikov v nočnih vlakih iz Švice se je v primerjavi s predhodnim letom povečalo za več kot 25 odstotkov. Dve partnerski železnici to obravnavata kot trajnostni trend v kontekstu močno povečane potrebe strank, da potujejo na okolju prijazen način in z varčevanjem z viri.
Z 19 linijami Nightjet in osmimi drugimi povezavami s partnerji ÖBB že upravlja največjo mrežo nočnih vlakov v Evropi. V sodelovanju s SBB omrežje trenutno obsega šest linij in še eno povezavo (Hamburg, Berlin, Dunaj, Gradec, Budimpešta, Praga in Zareb) iz Švice in je drugo največje vozlišče z Zürichom. Na podlagi tega skupnega uspeha so bili zadnji meseci uporabljeni za intenzivne teste in ocenjevanje različnih možnosti razširitve, zahvaljujoč sodelovanju v proizvodnji in trženju pa obstajajo sinergije, ki lahko prihranijo stroške.
Težišče načrtov širitve
- Od voznega reda leta 2022: Nova povezava Nightjet z Amsterdamom
Kot prvi korak širitve želijo železnice od decembra 2021 začeti novo dnevno povezavo Nightjet Zürich - Basel - Frankfurt - Köln - Amsterdam. Edina zelo omejena razpoložljivost voznega parka, primernega za nočni promet, postavlja kratke omejitve kratkoročne širitve dosega. SBB zato namerava najeti ustrezen vozni park pri nemškem ponudniku RDC Asset GmbH. - Širitev zmogljivosti na Berlin, Hamburg in Prago, pa tudi nova povezava z Leipzigom in Dresdenom
Trenutne povezave od Züricha prek Basla do Berlina in Hamburga uživajo vse večje povpraševanje, kar zahteva povečanje zmogljivosti. SBB in ÖBB hočeta ti dve povezavi z dvema ločenima vlakoma na celotni progi iz voznega reda 2023, če je le mogoče, ponuditi bistveno večje zmogljivosti . Spremenjena pot ustvarja novo neposredno povezavo z Leipzigom in Dresdenom. - Načrtovane nove povezave do Rima in Barcelone, ki pa še niso zavarovane
. Nova proga naj bi potekala od Züricha prek Berna - Briga - Domodossole do Rima. Načrtovana je tudi vsakodnevna povezava od Züricha preko Berna - Lozane - Ženeve do Barcelone. To bi zagotovilo tudi neposredno povezavo med zahodno Švico in mrežo nočnih vlakov. Pojasnila glede drugih partnerskih železnic še čakajo.
Da bi lahko zagotovil srednjeročno in dolgoročno širitev prometa nočnih vlakov, ÖBB vlaga tudi v nov vozni park in korak za korakom vgrajuje nove garniture nočnih vlakov.
SBB in ÖBB se zavzemata za boljše pogoje za nočne vlake
Z načrtovano širitvijo si SBB, ÖBB in njihove partnerske železnice želijo prizadevati za boljše okvirne pogoje prometne politike za obratovanje nočnih vlakov v Evropi. V Švici parlament na jesenskem zasedanju razpravlja o celotni reviziji zakona o CO2. To zagotavlja podporo čezmejnemu železniškemu prometu iz podnebnega sklada. Parlament je odobril spodbujanje mednarodnega potniškega prometa, vključno z nočnimi vlaki. Glede na končno glasovanje in morebitni referendum bi finančna podpora podnebnega sklada SBB omogočila nadomestitev visokih in primanjkljajnih stroškov obratovanja nočnih vlakovnih povezav ter zagotovila načrte širitve.
«Prepričani smo v uspeh Nightjeta. Z močnim partnerjem SBB lahko še naprej širimo omrežje Nightjet. Vlagamo v nove vlake, od konca leta 2022 bo v uporabi 13 vlakov Nightjet najnovejše generacije. Z dodatnimi povezavami in sodobnimi vagoni bo nočno potovanje z vlakom še bolj privlačno, «pravi Andreas Matthä, predsednik uprave ÖBB .
Predsednik uprave SBB Vincent Ducrot je prepričan, da bo povpraševanje po železniških potovanjih po hitrih dnevnih povezavah in nočnih vlakih še naprej raslo. "Ta razvoj je trajnosten in povpraševanje po okolju prijazni mobilnosti, ki varčuje z viri, bo še naprej naraščalo."
Za SBB in ÖBB je nočni promet pomemben sestavni del celotne ponudbe z velikim sinergijskim potencialom za dnevne povezave. Atraktivna železniška ponudba podpira cilj preusmeritve zračnega prometa na kratke razdalje na železniški promet