petek, 23. oktober 2020

[AT-OeBB] Nov vozni red ÖBB prinaša 2,3 milijona dodatnih kilometrov vlaka

 ÖBB širi svojo ponudbo - in predvideva povišanje cen. "Leto 2020 je bilo izredno težko," pravi direktor železnice Matthä.



Novi vozni red ÖBB začne veljati 13. decembra. Prinese 2,3 milijona dodatnih vlakovnih kilometrov. Tudi mreža nočnih vlakov še naprej raste, s spremembo voznega reda pa je dodana nova destinacija nightjet Amsterdam. Potnikom ni treba plačati več - prvič po letih ne načrtujejo povišanja cen vozovnic, so sporočili z novinarske konference na Dunaju v sredo.



"Leto 2020 je bilo za ÖBB izjemno težko leto. Tudi če je najhujši padec minil, smo še vedno daleč od prejšnjih številk potnikov," je dejal izvršni direktor ÖBB Andreas Matthä. V potniškem prometu primanjkuje "več milijonov potnikov", v tovornem prometu pa "veliko milijonov prihodkov". V primerjavi s predkoronsko je trenutno izkoriščenost lokalnega prometa približno 70-odstotna, pri medkrajevnem prometu 60-odstotna - pa tudi nočnega. Tu je 19 linij - poleti je bila obremenitev še vedno 90-odstotna, zaradi opozoril na potovanje se je to spet zmanjšalo, je pojasnil Matthä.

"Razmere so izjemno zahtevne," cilj pa je "presenetiti kupce s številnimi novostmi," je dejal šef ÖBB. Celotna paleta vlakov spet obratuje od 8. oktobra. "Vsak dan je na voljo še 120 vlakov. V lokalnem prevozu zdaj zbiramo točke s številnimi izboljšavami v storitvah, daljšim obratovalnim časom in izboljšanimi intervali. Skupno razširimo paleto vlakov za 2,3 milijona vlakovnih kilometrov - s tem pa ponudimo še več zmogljivosti za voznike ustvarjamo nove medkrajevne povezave na nacionalni in mednarodni ravni, "je dejal Matthä.

Vsako uro do Budimpešte

Zjutraj in zvečer bodo potniki na dolge razdalje deležni dodatnih dnevnih podaljškov na progah Gradec - Dunaj, Salzburg - Innsbruck, Salzburg - Celovec in Gradec - Schwarzach-St. Vitus. Obstajajo tudi nove zgodnje povezave od Bregenza do Innsbrucka ter od Dunaja do Linza in Salzburga. Odslej bodo vlaki vozili vsako uro na relaciji od Dunaja do Budimpešte. Dodatne in hitrejše povezave ponujajo tudi iz Züricha - Bregenza - Münchna.



Ponudba za konec tedna se tudi širi: z Dunaja lahko s termalno železnico dosežemo štajersko termalno in vulkansko regijo. Iz Linza ali Welsa bo lažje in bolj priročno priti do Atterseeja ob vikendih vsaki dve uri. Za smučarje in pohodnike obstajajo nove neposredne povezave ob koncu tedna od Dunaja preko Linza do Hinterstoderja in Schladminga do Bischofshofna.

Razširi se tudi mreža nočnih vlakov. Z novo povezavo Nightjet se vozni red dnevno spreminja od Dunaja in Innsbrucka do Amsterdama. Nightjet od Dunaja do Bruslja bo v prihodnosti vozil trikrat na teden vse leto in bo v Bruselj prišel prej. "Hkrati preučujemo različne destinacije v Evropi, do katerih lahko pridemo z letom na srednje dolge razdalje. Moj cilj je še vedno jasen: do leta 2028 si želim, da bi v Evropi spet videli razširjeno mrežo nočnih vlakov - od Berlina do Pariza, od Stockholma do Rima."



Nova povezava Nightjet

Podnebjem prijazno in udobno čez noč v evropskih metropolah - ÖBB omogoča in oživlja nekdanjo mrežo nočnih vlakov. Nova povezava Nightjet vas bo od Dunaja in Innsbrucka do Amsterdama vodila vsak dan od spremembe voznega reda. Nightjet od Dunaja do Bruslja bo v prihodnosti vozil trikrat na teden vse leto in bo v Bruselj prišel malo prej - namesto ob 11.00 ob 9.45. Še naprej sanja o Nightjetu v Pariz in domneva, "da se bodo sanje nekoč uresničile," je dejal Matthä. Preučujejo se tudi druge destinacije, ki jih je mogoče doseči v Evropi s srednjim letom. "Moj cilj je jasen: do leta 2028 želim v Evropi spet videti razširjeno mrežo nočnih vlakov - od Berlina do Pariza, od Stockholma do Rima," je poudaril Matthä. Od konca leta 2022 bo v uporabi 13 novih kompletov Nightjet. Nekateri obstoječi prejmejo posodobitev. Vsi prenovljeni avtomobili bodo opremljeni s predelkom brez ovir, v prihodnosti pa bo možen tudi prevoz koles, opremljeni pa bodo tudi z WiFi. V prihodnosti bodo novi avtomobili couchette navadno zasedeni za štiri osebe.

Do konca leta naj bi vlaki Railjet in Nightjet v toaletnih prostorih opremili z novimi razdeljevalniki. Poleg tega lahko razkužila za roke in zaščito ust in nosu kupite v restavracijah na vlakih med vožnjo vlaka, so sporočili s tiskovne konference. "Tudi v času pandemije je varno, če ste v gibanju z vlaki," je dejal Matthä in poudaril, da v vlaku še ni bilo grozdov.