sreda, 14. november 2018

[ SLO - SŽ/ Maribor ] Gradnja podvoza na Ljubljanski po načrtih

Gradnja podvoza pod železniško progo na Ljubljanski ulici v Mariboru poteka v skladu s podpisano pogodbo in potrjenim terminskim planom, so nam potrdili včeraj na ogledu gradbišča. Napovedujejo, da bo gradnja podvoza pod železniško progo v Ljubljanski ulici dokončana v skladu z načrti, torej novembra 2019.

Zaradi del je Ljubljanska cesta pri Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Maribor zaprta. Za motorna vozila so nujni obvozi, za pešce in kolesarje pa so vzpostavili začasni prehod čez železniško progo nekaj metrov stran od prejšnjega. Gradbinci so odstranili celotno cesto med Jezdarsko ulico in bivšim železniškim prehodom in ustvarili klančino do bodočega podvoza. Prav tako pa so že spodkopali tudi železniške tire. Želežniški promet bo tako potekal praktično do konca gradnje. “Zaenkrat vse poteka gladko, brez kakršnihkoli težav in po terminskem planu. Na železniški progi so že postavljeni provizoriji, tako, da se v tej fazi lahko prične tudi izvedba plošče, ki se bo podrivala pod te provizorije. Temu bo sledil še izkop za izvedbo stranskih sten podvoza in izgradnjo krožišč na obeh straneh, torej v križišču z Jezdarsko in Ulico Moša Pijade,” je na ogledu dejal Bojan Tuš iz Direkcije za infrastrukturo.

Dela, ki so se začela konec avgusta, bodo predvidoma potekala 16 mesecev. Gre za odpravo sedanjega nivojskega prehoda Ljubljanske ulice čez regionalno železniško progo Maribor-Prevalje. Ob tem bodo na novo uredili tamkajšnje železniško postajališče, vzpostavili novi krožišči in uredili kolesarsko stezo, ki je ločena od vozišča. Na strehi podvoza bosta na obeh straneh železniške proge urejena dva manjša trga, prav tako bo po novem urejen neposreden dostop za pešce in kolesarje od kliničnega centra do nakupovalnega središča Europark. Po besedah vodje projekta Sama Petra Medveda je bilo dodatno treba urediti dovoz do Doma Lizike Jančar za avtobuse. “Se je pa kot izvrstno izkazalo, da se je dodatno izvedel začasni nivojski prehod v Žitni ulici, ki prvotno ni bil mišljen, saj ga dnevno prečka nekaj tisoč ljudi in odzivi so res pozitivni. Če tega ne bi bilo, bi namreč ljudje v mesto ali iz njega lahko šli le po Titovi ali Gorkega ulici, kar ne bi bila najboljša rešitev,” je še pojasnil Medved. Potek gradnje si je ogledal tudi župan Mestne občine Maribor Andrej Fištravec, ki je zadovoljen z potekom gradnje. “Me veseli, da gradbišče lepo napreduje in da bo podvoz, kot kaže, prihodnje leto ob tem času že dokončan. Naj spomnim, da bomo ob tem uredili tudi zelene površine, na novo bo zasajenih 115 dreves, s posebnim pasom za zavijanje desno iz Ljubljanske v Masarykovo bo poskrbljeno tudi za lažji dostop v UKC in bližnjo garažno hišo. Smo pa na občini že zazrti naprej, v gradnjo podvoza pod Ledino,” je dodal Fištravec.
Projekt je vreden devet milijonov evrov in ga vodi ministrstvo za infrastrukturo, ki bo prispevalo 60 odstotkov denarja za investicijo, ostalo bo financirala Mestna občina Maribor. Dela izvaja konzorcij Pomgrad, SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana in GH Holding.