sreda, 4. julij 2012

Nov velik železniški projekt: proga Divača-Trst

Slovensko-italijanska medvladna skupina se je skupaj s predstavniki Evropske komisije včeraj dogovorila o ustanovitvi skupne družbe, ki bo začela priprave na gradnjo hitre železnice od Divače do Trsta. Slovenski prispevek v projektu bo 283 milijonov evrov
 Iz Divače prej proti Trstu kot po drugem tiru proti Kopru?
Medtem ko se gradnja drugega tira železnice od Kopra do Divače vse bolj pomika v nedoločljivo prihodnost, pa vlada na primorskem koncu istočasno načrtuje zagon drugega velikega železniškega projekta, gradnje hitre navezave Divače na italijanski Trst. Skupna vrednost projekta, ki se ga Slovenija loteva z Italijo, je okoli 1,3 milijarde evrov, naš prispevek pa naj bi znašal 283 milijonov evrov, pri čemer bo menda okoli 40 odstotkov sredstev primaknila Evropska unija.
Tako so se na včerajšnjem šestem sestanku medvladne komisije dogovorili predstavniki slovenske in italijanske vlade ter evropski koordinator šestega prednostnega projekta (os od Lyona do Ukrajine) Laurens Jan Brinkhorst. Strani so se sporazumele o ustanovitvi skupne slovensko-italijanske družbe (slovenski del bo upravljala državna inženirska družba DRI), ki bo pripravila vse potrebno, da bi do leta 2015 lahko začeli gradnjo železniške povezave, po kateri naj bi dnevno vozilo do 200 vlakov s hitrostjo do 250 kilometrov na uro.