ponedeljek, 8. november 2010

Pahor: Slovenske železnice bodo do konca leta sanirane



Premier Borut Pahor je izjavil, da bodo Slovenske železnice do konca leta sanirane, s "pametno finančno in drugo politiko" pa bodo izvedli 10 milijard evrov vredno modernizacijo v dobro vseh.

Kot je premier povedal na slovesnosti ob 20. obletnici Sindikata železničarjev Slovenije, sodi med tiste, ki verjamejo v prihodnost tovornega in potniškega železniškega prometa, ki bosta ostala moderna tudi v 21. stoletju, ko se bo mnogo stvari spremenilo in bodo številne zastarale.

"Železniški promet bo ostal, pred nami pa je izziv, ali razumemo priložnost, ki jo dajejo železnice, ali znamo težave, v katerih se je znašla slovenska železniška panoga, rešiti in ne samo sanirati, temveč tudi modernizirati," je poudaril.

Do konca leta poplačani dolgovi železnic?

Za to nalogo je prevzel osebno odgovornost, je nadaljeval premier, njegova zamisel pa je, da lahko Slovenske železnice do konca leta kapitalsko sanirajo, saj bodo do takrat dolgovi počasi poplačani. Začeli pa bodo tudi s prvimi naložbami, kot je drugi tir Divača-Koper, in nato s celotno modernizacijo, je napovedal.

V zadnjem poldrugem letu, odkar se dejavno ukvarjajo s Slovenskimi železnicami, so po Pahorjevih besedah rešili veliko težav, zmanjšujejo dolg, zagotavljajo, da bo dokončno rešeno vprašanje kapitalske ustreznosti in so na tem, da v zelo predvidljivem roku Slovenske železnice sanirajo. Po koncu sanacije bodo prišli z vizijo modernizacije, skupaj z vsemi vpletenimi pa bodo razmišljali, kako Slovenske železnice narediti privlačne in konkurenčne v mednarodnem smislu, je še povedal Pahor.

Sindikat: Ne popuščamo političnim igricam

Med današnjimi govorniki sta bila tudi predsednik Sindikata železničarjev Slovenije Franc Zupanc, ki je opozoril, da je vsak tretji slovenski železničar njihov član, z leti pa so v sindikatu pridobili izkušnje in se začeli povezovati doma in mednarodno. Delavski direktor Slovenskih železnic in prvi predsednik železničarskega sindikata Albert Pavlič, pa je poudaril, da ima njihov sindikat tradicijo, ki sega v leto 1920.

S tega vidika ne bodo popustili vsem, ki menijo, da lahko s sindikati manipulirajo oz. jih uporabljajo za lastne igre, je dejal in se hkrati predsedniku vlade zahvalil za njegovo zavzemanje pri sanaciji Slovenskih železnic.