nedelja, 5. april 2009

Grafiti na vlakih


Grafiti so velik problem na vlakih v Evropi in jih je v resnici vsako
leto več, na žalost tudi na novih železniških vozilih. Grafitiranja
nihče ne »dovoljuje«, saj se tudi na Slovenskih železnicah zavedamo,
da porisane garniture v potnikih spodbujajo negativne občutke.
Odstranjevanje grafitov s potniških garnitur je povezano z
velikimi stroški in izpadom že tako premajhnega števila vozil iz uporabe.
Čiščenje ene garniture sodobnega elektromotornega vlaka Desiro in zaščita pred
novimi grafiti stane okrog 2.500 evrov. Ob čiščenju pa pogosto prihaja tudi do poškodovanj, kar
pomeni še dodatne stroške in dodaten izpad vozil. Da ne bi s čiščenjem dodatno poškodovali
vozil, večkrat očistimo predvsem oznake na vlakih in vagonih, ki morajo biti zaradi predpisov
nujno vidne - identifikacijska številka vozila, osnovni tehnični podatki in podatki o zadnjem
večjem pregledu ali popravilu. S tem poskrbimo, da varnost prometa ni ogrožena. Vsako
odstranjevanje grafitov je seveda povezano z večdnevnim izpadom vozila iz uporabe.
Varovanje železniških vozil na postajah, kjer se zadržujejo ponoči, bi bilo povezano z
zelo visokimi stroški, saj bi za učinkovit nadzor morali zgraditi ograje okrog postajnih površin,
namestiti kamere in zaposliti varnostnike. Nekatere železnice so zaradi velikih stroškov v boju
proti grafitarjem »obupale«, in jih jemljejo kot del subkulture. Na Slovenskih železnicah o tem
ne razmišljamo in bomo grafite v okviru naših možnosti še naprej dosledno odstranjevali.
V zadnjem času tudi večje število zunanjih potniških vlakov tržimo kot reklamni prostor. Vlaki, ki
so pokriti z reklamami za posamezna podjetja, so za grafitarje manj zanimivi in privlačni kot
tisti, ki so v običajnih barvah. (Nova Proga 2009-Feb/Marec)

Foto;EuroCityCard