ponedeljek, 6. april 2009

Oglaševalski mediji Slovenskih železnic čedalje bolj zanimivi za oglaševalce


Povpraševanje po oglaševanju na zunanjih površinah je v Sloveniji zelo aktualno. Gospodarska kriza je še povečala potrebe po inovativnejših in udarnejših oglaševalskih prijemih. Oglaševalci želijo in pričakujejo večje, predvsem pa hitrejše oglaševalske učinke, in železnica kot oglasni prostor jim s svojimi posebnostmi to omogoča.
Oglaševanje na železnicah je v tujini uveljavljeno že vrsto let. Zaradi svoje odmevnosti in preverjene učinkovitosti je to zelo priljubljeno sredstvo komuniciranja z javnostjo. Zdaj je na voljo
tudi domačim oglaševalcem. S Slovenskimi železnicami se vsako leto vozi več potnikov,
lanska številka dosega že okrog 17 milijonov prepeljanih potnikov in trend kaže na nadaljnje
povečevanje. Večina potnikov na vlakih je starih med 15 in 50 let, med njimi pa so najbolj številčno zastopani dijaki in študentje, zaposleni in poslovni potniki. Kot kažejo rezultati raziskav, so železniške postaje po svoji obiskanosti, tako po pogostosti obiska kot po raznolikosti obiskovalcev, primerljive samo še z nakupovalnimi središči. Zato ni naključje, da postajajo Slovenske železnice kot oglaševalski prostor čedalje bolj zanimive in aktualne za oglaševalce.
Oglaševalci lahko na Slovenskih železnicah izbirajo med različnimi oblikami oglaševanja: na voznih sredstvih, železniških postajah, nadvozih, podvozih in drugih objektih. Na voljo je tudi oglaševanje v tiskovinah Slovenskih železnic – v revijah Sopotnik, Nova proga, v časopisu Ekspres novice, v voznoredni publikaciji Kurir –, oglaševanje na plakatih, karticah, talno oglaševanje, osvetljeni plakati na železniških postajah in podobno. Hkrati pa imajo oglaševalci možnost, na primer na vlakih, izvajati ankete, pripravljati degustacije. Oglaševalski trendi namreč narekujejo izbiro novih, atraktivnih oglasnih medijev, ki nosijo sporočila z osebno noto oglaševalca. Obleka naredi človeka, pravi pregovor – in vlak dobi »osebnost«, ko ga »oblečemo« po meri. Vlaki in lokomotive, okrašeni z dizajnersko podobo oglaševalcev, so najbolj atraktiven oglaševalski medij Slovenskih železnic. Ti velikanski potujoči oglasi vsak dan obiskujejo slovenska središča in prihajajo v stik z najširšim krogom ljudi. Z oglasi poslikani vlak pa ni edino oglaševalsko orodje, ki ga Slovenske železnice ponujajo oglaševalcem. Poleg reklamnih zaslonov, nameščenih na železniških postajah, je čedalje bolj zanimiv oglaševalski prostor tudi notranjost vlaka. Vožnja z vlakom je prijetnejša, če se med njo kratkočasimo z opazovanjem in s prebiranjem zanimivih vsebin, ki nam morebiti porajajo nove zamisli. Vlak je pot. In z njim na pot tako krene tudi oglaševalčevo sporočilo. Nanj se nato prenese pozitivna predstava, ki jo ljudje
v sebi nosimo o vlakih. Marca je na enoletno pot po tirih Slovenskih železnic krenil
vlak Desiro v Si.mobilovi preobleki. V tem času ga bodo imeli potniki, obiskovalci železniških
postaj in drugi mimoidoči priložnost vsak dan videvati po vsej Sloveniji: v Ljubljani, Celju,
Mariboru, Sežani, Pivki, Divači, Ilirski Bistrici, Dobovi … Si.mobil se je tako pridružil skupini najprodornejših oglaševalcev - BTCju, Thermani iz Laškega in Alpski
konvenciji -, ki so prvi posegli po novemu mediju. (Novice NOVA PROGA -Feb. in April 2009)

Foto; EuroCityCard