petek, 24. oktober 2008

Pet ur na IC vlaku POHORJE (2.del)


Čudovita diagonala po naši domovini. (2.del)

NA LOKOMOTIVI

od Trbovlj do Ljubljane sem se peljal na Lokomotivi (za kar sem si moral oskrbeti posebno doovljenje). Tega dne je bil strojevodja vlaka IC 503 Pohorje 49-letni Maksimiljan rakovnik, izključno zaradi moje varnosti pa se mi na tej relaciji dodelili spremljevalca – to je bil 45-letni instruktor strojevodij Branko Fon (Spremljevalc gosta na lokomotivi mora biti navzoč po železniških uradnih predpisih).

Maksimiljan Rakovnik opravlja delo strojevodje že 26 let, prej je bil avtomehanik. Glede na izjemno zahtevnost dela in odgovornost imajo strojevodje beneficirano delovno dobo; eno leto dela se jim šteje za 16 mesecev.

“Zadovoljen sem s svojim delom ,toda moj delovni čas je pač vezan na vozni red vlakov. Načelno imam tako imenovani ruski turnus-12 ur službe , 24 ur prosto”, poudarja Rakovnik. “Pač pa se ta lokomotiva (Itaijanskega porekla Ansaldo San Giorgio “362.0xx”) strahovito trese ,zaradi česar imam poškoodvano hrbtenico.”

Strojevodje si zaradi specifičnega delovnega časa hobijev skorajda ne morejo privoščiti. “Jaz Slino rad pojem v zgoru; toda imam hud problem z udeležbo na vajah in nastopih”, potoži Rakovnik ,ki ga je v Ljubljani zamenjal drug strojevodja-LB. Kako bi strojevodja ravnal, če bi mu nenadoma postalo slabo (na lokomotivi je sam)? Ker moram vsakih 30 sekund pritisniti na tipko budnosti, bi se vlak – če ne bi pritisnil tipke – samodejno ustavil. Tako je tudi s te celotnega vlaka.” Strojevodija Maskimiljan Rakovnik sicer živi v framu, kjer ima družino.

“Nekoč sem imel izredni dogodek (To je železniški strokovni izraz za nezgodo,nesrečo ali sploh kaj izrednega, op.p.). Na koroško progo se je nenadoma usul zemeljski plaz s Pohorja ,in stari Fiat 813/814-0xx se je iztiril. Sprevodnik se je poškodoval, nastala je tudi velika gmotna škoda. Drugih posledic- razen zamude – ni bilo”.

Novinar in FOTO ; VEČER 2002

3.november.2008 bo spet 3.del -> POHOREC!