sreda, 15. oktober 2008

Vlak od Hamburga in do Rusije in Peking


Danes je v Hamburg pripeljal prvi Trans Eurasia Express, ki je iz kitajskega Xiangtanga prepeljal tovor računalniških komponent za Fujitsu Siemens Computers. Z 10.000 kilometrov dolgo potjo prek sedmih časovnih pasov je vključno z dvema menjavama tirnih širin ob sodelovanju šestih železniških operaterjev opravil v 17-ih dneh.
To pa je šele začetek. Po večletnih napovedih se končno obeta redna železniška povezava med Evropo in Kitajsko. Kot je na današnji slovesnosti napovedal prvi mož DB, Hartmut Mehdorn, se prve redne odpreme obetajo z novim kitajskim letom, torej februarja prihodnje leto. Predvidoma naj bi oba konca Evrazije v obeh smereh povezovala dva vlaka tedensko.
Fujitsu Siemens Computers pa ni edina stranka, ki v tej železniški povezavi vidi kombinacijo hitrosti in cene, ki je po plati hitrosti privlačnejša od vsaj teden dni daljše pomorske odpreme in hkrati precej cenejša od letalske. Že pred časom je zanimanje izrazila Toyota, pred kratkim pa še Mazda.
Norbert Bensel, direktor DB Schenker, ki je bil tudi organizator prevoza, zatrjuje, da je seznam interesentov še dosti daljši in poleg predstavnikov iz informacijske in avtomobilske industrije zajema še podjetja iz kemijske, strojne in papirne industrije ter proizvajalce potrošniških dobrin. Železniško povezavo prek tega kopenskega mostu od Šangaja in Pekinga do Hamburga, Nuremburga in Duisburga bodo tržile Schenkerjeve lokalne podružnice.