ponedeljek, 1. februar 2021

[SLO-SŽ] V tem letu na železnicah številna dela, posodobitve in hitrejši, modernejši vlaki

 



Na področju železnic ministrstvo za to proračunsko obdobje načrtuje večje investicije v koridorske proge (med drugim Poljčane-Slovenska Bistrica, Zidani most-Celje, Maribor-Šentilj, odsek Podnart-Lesce Bled na progi Ljubljana-Kranj-Jesenice, predor Karavanke, vozlišče Pragersko in drugi tir Divača-Koper).

Vir: DRSI

Kje so poudarki minulega leta?

Obnovo je 150 let po odprtju in 40 let po zadnji prenovi dočakala gorenjska železniška povezava. Nadgradnja je stekla na odseku od Kranja do Lesc, Vrtovec pa napoveduje tudi prenovo drugih odsekov, v prihodnje pa še dvotirnost in povezavo do Brnika, saj smo edina prestolnica brez povezave z glavnim letališčem. Konec julija letos pa so bila končana tudi dela pri nadgradnji železniške proge med Rimskimi Toplicami in Zidanim Mostom.

Poleg samih tirnic so letos bile lani obnove deležna nekatera železniška postajališča, ministrstvo pa je z agencijo za inovacije in omrežja Evropske komisije podpisalo tudi sporazum o dodelitvi nepovratnih sredstev za sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za nadgradnjo glavne železniške postaje Ljubljana, železniških postaj Šiška, Zalog in Moste ter železniške povezave med njimi, navaja STA.

Železniška infrastruktura v Podravju

V teku je nadgradnja obstoječega tira železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja, ki se bo nadaljevala tudi v letu 2021. Ocenjena vrednost projekta je 286,6 milijona evrov (EU sredstva – kohezijski sklad: 101 mio EUR). Nadgradnja obstoječe trase je trajala od avgusta 2018 in se zaključila oktobra lani. Ureditev nivojskih križanj in izvedba del za novo traso (predor Pekel, nadvoz Pesnica) sta načrtovani med letošnjim letom in do 2023.

V okviru projekta je predvidena:

  • nadgradnja 15,5 kilometra obstoječega tira na odsekih na kategorijo D4 (nosilnost 22,5 t/os),
  • nadgradnjo postaj Maribor Tezno, Maribor, Pesnica, Šentilj in postajališča Cirknica,
  • nadgradnja vozne mreže in signalnovarnostnih naprav,
  • rekonstrukcija obstoječega predora Šentilj,
  • ureditev ustrezne protihrupne zaščite,
  • ureditev križanj cest z železnico,
  • gradnja nove trase za bodočo dvotirnost na odseku Počehova–Pesnica (gradnja novega predora Pekel in viadukta Pesnica).

Aktivnosti, ki so v teku:

Izgradnja odseka od Počehove do Pesnice z gradnjo novega predora Pekel in viadukta Pesnica
– Pogodba podpisana z izvajalci Pomgrad, Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding, Gorenjska gradbena družbe v višini 100,96 mio EUR.
– Trajanje: september 2020–konec februarja 2023.

Gradnja železniškega odseka v dolžini 3,7 km zajema tudi gradnjo predora Pekel v dolžini 1530 metrov vključno z reševalnim rovom, gradnjo viadukta Pesnica v dolžini 896 metrov, gradnjo podvoza Pesnica, ureditev tirov in tirnih naprav ter električnega voznega omrežja, ureditev cest s prometno opremo ter gradnjo aktivne protihrupne zaščite. Kot so dodali na ministrstvu, dela potekajo po planu.

Ureditev križanj cest z železnico

– Pogodba podpisana z izvajalcem Pomgrad d.d. v višini 18,87 mio EUR.
– Trajanje: maj 2020–januar 2022.
Dela bodo izvedena fazno. Trenutno je v teku gradnja dveh nadvozov v Ranci in Cirknici.