sreda, 3. februar 2021

[SLO-SŽ] Predor Pekel in viadukt Pesnica bosta zgrajena do marca 2023

 V okviru nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj so septembra stekla pripravljalna dela za gradnjo novega predora Pekel in viadukta med Mariborom in Pesnico. Izkop predora bodo zaradi manjšega zamika začeli marca, oba projekta, ki bosta končana čez dobri dve leti, pa bosta stala okrog 102 milijona evrov.



Vodja Sektorja za investicije v železnice Dejan Jurkovič je pojasnil, da gredo h koncu večmesečna pripravljalna dela za predor Pekel, začetek izkopa 1530 metrov dolgega tunela pa se je nekoliko zamaknil: »Kljub temu je predvideno, da bodo v mesecu marcu leta 2023 zaključena dela v celoti tako v tunelu kot na viaduktu«. Pred težko pričakovanim izkopom tunela pa tečejo še zadnja pripravljalna dela. »Gradijo se dostopi, portali, betonarna se je postavila, očistili smo pobočje, odstranila drevesa«, je povedal Jurkovič in dodal, da se sočasno pripravljajo tudi na gradnjo skoraj 900-metrskega viadukta čez Pesniško dolino, kjer gradijo »globoka temeljenja, potem pa sledi gradnja stebrov in konstrukcije viadukta«.

Na starem nasipu in viaduktu po preusmeritvi prometa kolesarska povezava

Usoda starega nasipa in viadukta pa je, kot kaže, že znana. Čeprav je treba v prihodnje doreči še vrsto podrobnosti, bo omenjena trasa kasneje služila kot kolesarska povezava med Mariborom in Pesnico. »Pogovori z občino Pesnica so se nadaljevali, mi smo dali tudi pisno soglasje za gradnjo kolesarske steze. Se pripravljajo projekti in rešitve. Takrat ko bomo mi preusmerili promet s sedanjega na novi koridor se sprostita nasip in tunel in s tem se tudi pristopi k gradnji kolesarske steze«, je še izpostavil vodja Sektorja za investicije v železnice .V projekt so ob občini Pesnica vključeni tudi sosednji Maribor in Šentilj ter Mariborska razvojna agencija.