EVROPA: Naložbe v „postajo železnice osrednji element evropskega prometnega sistema“ bi morale biti sestavni del načrtov EU za spodbujanje gospodarskega okrevanja po pandemiji Covid-19, poročajo združenja železniškega sektorja CER in UNIFE.
Pisma izvršnemu podpredsedniku Evropske komisije Fransu Timmermansu, komisarki za promet Adini Vălean in kohezijski komisarki Elisi Ferreira 20. aprila, izvršni direktor CER Libor Lochman in generalni direktor UNIFE Philippe Citroën trdijo, da bodo železnice bolj upoštevale pri prihodnji reviziji večletnega poročila Finančni okvir za naslednje proračunsko obdobje EU.
Pozivajo, da se „večletni finančni okvir po Covid-19 ne zdi, da se bo vrnil na status quo in da se ambicije evropskega zelenega sporazuma ne pozabijo“, poudarjajo, da „morajo politični ukrepi zagotoviti, da potniki, tovorni vozili z nizkimi emisijami možnosti mestnega prevoza so podprte v manj okolju prijaznih načinih “.
Zlasti mehanizem za povezovanje Evrope, strukturni skladi in raziskovalni program Horizon Europe morajo biti „osrednji in osrednji pri zagotavljanju pravega pristopa k prometu v prihodnjih letih“. Razširitev proračuna CEF 2 bi zagotovila „sredstva za hiter prehod k zeleni in trajnostni mobilnosti“, predlagajo.
Združenja opozarjajo, da „ker je Evropa trpela pod vplivom pandemije Covid-19, so železnice pospešile zagotavljanje osnovnih storitev prebivalstvu, hkrati pa so imele velik finančni vpliv propada rednega potniškega in tovornega prometa številke '.
Naložbe EU v železniško infrastrukturo bi potnike pomirile in spodbudile nadaljnje javno in zasebno financiranje, predlagajo in dodajajo, da "naložbe v evropsko železniško infrastrukturo koristijo evropski družbi kot celoti".
Ob tem ugotavljajo, da so „železniška tovorna podjetja v času krize dokazala svojo moč v zagotavljanju učinkovitih čezmejnih tovornih povezav za velike količine blaga, ki uporabljajo minimalne človeške vire“, zato „vlaganje v prave vire in tehnologije za povečanje infrastrukturnih zmogljivosti pomaga železniški tovorni promet doseže svoj resnični potencial ".
Z vidika dobavne verige so „evropski proizvajalci železnic še naprej delali po svojih najboljših močeh, da bi zagotovili tehnologijo in inovacije, potrebne za socialno-ekonomsko neurje, ki ga je sprožil Covid-19. Zaščita globalne konkurenčnosti evropske industrije oskrbe z železnicami bo zagotovila nadaljnje napredovanje digitalnega in inovacijskega železniškega prometa. "
Asociacije menijo, da so potencialne okoljske koristi preusmeritve več tovora na železnice in "usklajene naložbe v neposredne železniške povezave med mestom in mestom", ki bi potnike lahko pritegnile pred "drugimi načini, ki močno onesnažujejo". " EU ne bi smela gledati na vrnitev k obstoječemu stanju z vsemi spremljajočimi vplivi na okolje.
„Spremembe v Evropi, ki izhajajo iz krize Covid-19, bodo dolgotrajne, vendar verjamemo, da lahko voditelji EU s pregledom gospodarskih priložnosti in okoljskih koristi, ki jih ponuja obnova in izboljšanje evropskega železniškega omrežja, uporabljajo kot stroškovno učinkovita priložnost za dosego več ciljev hkrati. V novem večletnem finančnem okviru bi moral biti zeleni dogovor v središču. "