EVROPA: Pandemija koronavirusa "uničuje" poslovne primere številnih neodvisnih prevoznikov potnikov, brez nujnih ukrepov pa bi bili lahko prvi stečaji že ta mesec, opozorilo je združenje novih udeležencev na železniškem trgu ALLRAIL.
9. aprila je ALLRAIL dejal, da je "razumljiva" odločitev o zmanjšanju storitev med pandemijo zmanjšala število potnikov za več kot 90%, zlasti tam, kjer so meje znotraj EU zaprte. Zato so se člani letos soočili z izgubo dohodka v višini več kot 1 milijardo EUR.
Pojasnil je, da bo „varčevanje novih udeležencev srednjeročno in dolgoročno prihranilo denar davkoplačevalcev“, ALLRAIL pa je pozval k številnim ukrepom držav članic EU, da bodo podjetja preživela:
- neposredne donacije za pokritje izgubljenega dohodka, zgornja meja za kapitalsko intenzivne industrije je višja od 800 000 EUR v začasnem okviru Evropske komisije;
- državna jamstva za vsa obstoječa posojila in možnost odloga najemnih plačil;
- zaščita delavcev pred izgubo dohodka;
- odlog davka od podjetja in prispevkov za socialno varnost;
- možnost vračila kupcev za preklicane vozovnice z boni in ne z gotovino, ki jih je mogoče unovčiti na istem prodajnem mestu, kot je bila kupljena originalna vozovnica.
ALLRAIL je dejal, da želijo njegovi člani vlakov želeti do konca leta 2021 prekiniti pristojbine za dostop do državne infrastrukture, vključno s stabilnimi stranskimi tirnicami, da bi pomagali pri okrevanju gospodarstva po krizi.
Člani trgovine na drobno bi radi zmanjšali depozite, plačane vsem operaterjem, medtem ko je prodaja vozovnic tako nizka.
ALLRAIL je pozval EU, naj zagotovi, da bo finančna podpora državam članicam, povezana s Covid-19, takoj zagotovljena, dana na razpolago vsem subjektom, ki potrebujejo likvidnost, ne glede na njihovo lastništvo, in prednostno določila na podlagi njihovega ogljičnega odtisa in prispevka k podnebnim ciljem. Prav tako je dejal, da začasni okvir ne bi smel "nesorazmerno" pomagati drugim načinom, ki tekmujejo s potniškimi železnicami, kot so letalske družbe.
ALLRAIL je dejal, da "novi udeleženci" imajo dokazano sposobnost, da privabijo nove potnike v železniški sektor, ko se ta kriza konča, "vendar jih veliko ne bo več, ko pride čas."