Francoska skupina Alstom je zaključila postopek nakupa kanadskega podjetja Bombardier - znesek, vključen v to mega operacijo, doseže 6 milijard evrov in bo ustvaril drugo največjo železniško skupino na svetu, s prometom okoli 15 milijard evrov.
V izjavi, ki jo je nedavno objavila francoska železniška skupina, je mogoče prebrati, da je Alstom "podpisal memorandum o soglasju z Bombardierjem in Caisse de Dêpot et Placement du Quêbec (CDPQ) z namenom pridobitve Bombarbier Transportation ".
Kanadska banka Caisse de Dêpot et Placement du Quêbec (CDPQ) ima v lasti 32,5% in po tej mega transakciji bo v Alstom ponovno vložila približno dve milijardi evrov, znesek pa bo porabljen za zaključek posla. Temu znesku bo dodanih še 700 milijonov evrov, s čimer bo banka postala največji delničar nove družbe (z okoli 18% kapitala), ki izhaja iz operacije.
»Ta pridobitev bo izboljšala naš svetovni doseg in našo sposobnost odzivanja na naraščajoče potrebe po trajnostni mobilnosti. Bombardier Transportation bo Alstomu prinesel komplementarno geografsko prisotnost in industrijsko prisotnost na rastočih trgih, pa tudi dodatne tehnološke platforme, "je po napovedi operacije dejal Henri Poupart-Lafarge, generalni direktor Alstoma.
"Veseli smo, da je Caisse de Dêpot et Placement du Quêbec kot nov dolgoročni delničar, ki v celoti podpira transakcijo in strategijo Alstoma," je dodal Henri Poupart-Lafarge. Operacija bo pomenila dvomestno rast dobička na delnico od drugega leta dejavnosti; sinergija bo po petih letih delovanja znašala 400 milijonov evrov.
Dogovor izhaja iz druge operacije združitve, ki se, kot je takrat poročala revija Cargo, na koncu ni uresničila: poleti 2018 je Alstom sodeloval v postopku združitve s Siemensom, kar bi povzročilo ustvarjanje največja železniška skupina na svetu. Kljub temu, da je francoska država operaciji dala zeleno luč , bi Evropska komisija blokirala sklenitev dogovora .
"Brez potrebnih prilagoditev bi ta združitev povzročila višje cene za signalizacijske sisteme, ki varujejo potnike, in za naslednje generacije hitrih vlakov," je takrat priznala Komisija in poudarila, da je vodstvo posledica dejstva, da podjetja niso "pripravljena reševati resnih težav s konkurenco", je julija 2018 poudarila evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager.