EVROPA: Švicarske zvezne železnice so 19. avgusta s sklicevanjem na znatno povečanje povpraševanja po mednarodnih potniških prevozih sporočile, da nameravajo okrepiti dolgoročno sodelovanje z avstrijsko ÖBB in razširiti ponudbo podnevi in ponoči vlaki.
Ker SBB trdi, da je večja ozaveščenost o podnebnih spremembah in potrebi po bolj trajnostnem prometu gojila naraščajoče povpraševanje po okolju prijaznih železniških potovanjih, nenehno širi svoje storitve, tako na domačem kot na mednarodnem trgu. S skupino ÖBB je že sodelovala pri razširitvi storitve EuroCity med Zürichom, Bregenzom in Münchenom od štiri do šest vlakov vsak dan na dan od decembra 2020 v povezavi z nadgradnjo in elektrifikacijo proge Lindau - München s strani DB Netz.
Poudaril je, da je Zürich zdaj drugo največje vozlišče zahodne Evrope za nočne vlake po Dunaju, s storitvami v Berlinu, Wienu, Gradcu, Budimpešti, Prahi in Zagrebu, SBB je dejal, da se strinja s ÖBB, da so prenočitvene storitve pomemben del celotne ponudbe , z velikim potencialom za sinergijo z dnevnimi povezavami “. Obe železnici želita razviti „privlačen obseg storitev, ki podpira cilj prenosa zračnega prometa na kratke razdalje na železnice“.
Prenočitvene vlake iz Züricha in Basela do Berlina in Hamburga ÖBB kot del svoje mreže Nightjet upravlja od decembra 2016 z logistično in tržno podporo SBB. Vlaki delujejo kot del zapletene mreže delov vagonov, ki so namenjeni vrnitvi železniškega voznega parka v Dunaj za redno vzdrževanje. Vendar pa partnerji poročajo, da so storitve „močno dosegle omejitve zmogljivosti“ po močnem povečanju povpraševanja; zato preučujejo možnosti za povečanje zmogljivosti na teh progah.
SBB in ÖBB se prav tako pogovarjata s češkim nacionalnim operaterjem ČD o povečanju zmogljivosti pri storitvi EuroNight, ki povezuje Zürich s Praho prek Linza, in dodaja dodatne kavce v vlak za spanje.
Partnerja sta potrdila, da si "prizadevata, da bi druga evropska mesta vključila v omrežje Nightjet in jih povezala s Švico", čeprav dejanske destinacije še ni treba določiti. Vendar SBB in ÖBB pravita, da so za podporo nočnih vlakov potrebni „boljši pogoji prometne politike“. To bi lahko vključevalo neposredno finančno podporo, za katero menijo, da bi lahko izvirala iz dajatev za CO 2 in zmanjšanja pristojbin za dostop do tirov in drugih stroškov poslovanja.
Upoštevajoč, da se bo "povpraševanje po okolju prijazni mobilnosti in gospodarnosti z viri še naprej povečalo, zlasti med mladimi strankami", izvršni direktor SBB Andreas Meyer je dejal, da je prepričan, da se bo trg trajnostnih železniških potovanj še naprej povečeval, vključno z vlaki za hitre dneve in prenočitvene storitve.
Njegov kolega Andreas Matthä je poudaril, da je „ÖBB največji ponudnik nočnih vlakov v Evropi“ in dodal, da „smo prepričani v uspeh Nightjeta“. Upravljavec je od Siemensa naročil floto 13 novih vlakovnih kompozicij, za katere je Matthä dejal, da zdaj vstopajo v proizvodnjo, prva vozila pa naj bi začela delovati leta 2022.