sobota, 10. avgust 2019

[ AT / D -DB ] Novi nočni Intercity povezuje Berlin z Avstrijo

Če želite na Bavarsko in v Avstrijo potovati po podnebju prijazno, lahko decembra izkoristite spremembo voznega reda in pridobite nov neposredni vlak iz Deutsche Bahna. Nočna medsebojna linija poteka od Warnemünde prek Rostoka, Berlina, Leipziga, Jene, Saalfelda, Nürnberga, Regensburga, Passaua in Linza do Dunaja. Po informacijah železniških krogov bo tudi takšna nočna povezava v nasprotni smeri.

Najkasneje do leta 2020 bodo začeli uporabljati dvokrilne vlake švicarskega proizvajalca Stadler Rail, ki dosegajo hitrost do 200 kilometrov na uro. Na vsakem sedežu omogočajo Wi-Fi in vtičnice. Železnica je od avstrijskega Westbahna kupila 17 vlakovnih enot. Eno prvih področij uporabe bo nova medsebojna linija med Rostokom, Berlinom in Dresdnom, ki bo na tej povezavi podvojila vlake na eno uro. Na novi progi proti jugu vlaki prispejo v svojo vzdrževalno bazo v Avstriji.

Se vrne Vindobona Berlin-Dunaj?

Ali bo med prihajajočim časovnim razporedom med Berlinom in Dunajem še kakšna nova neposredna povezava? Na oboževalnem prizorišču se govori o tem, ali je legendarni Vindobona ponovno predstavljen v drugačni podobi. V načrtih voznih redov za Češke železnice je naveden vlak s tem imenom, ki naj bi vsak dan potoval iz Berlina preko Dresdna, Prage, Brna in Dunaja do Gradca. Na odseku Berlin-Dunaj naj bi potekal od začetka maja 2020 - prvo potovanje iz Nemčije bi bilo 4. maja.
Registriran je možen novi vlak, ki se vozi kot Railjet 256/257. Potovanje iz Berlina v Avstrijo na glavni postaji v Pragi ob 10:31 in na Dunaj ob 14:49 po osnutku. Na Dunaju bo nazaj ob 13.10, Praga pa bo ob 17.32. Nenehna tranzitna železniška povezava Berlin-Dunaj, ki je bila na tej progi vzpostavljena leta 1957, je bila zadnjič obratovana leta 2014. Od takrat se moraš vedno spremeniti v Prago.
"V ta namen potekajo konkretni pogovori med sodelujočimi železnicami, vendar trenutno z naše strani ne moremo ničesar potrditi," je v četrtek na prošnjo Berliner Zeitung dejal tiskovni predstavnik Avstrijske zvezne železnice (ÖBB) Bernhard Rieder.

V Nightjetu za 29 evrov od Berlina do Dunaja

Če bi Railjet Vindobona dejansko potoval v Berlin, bi se število dnevnih neposrednih železniških povezav med nemško in avstrijsko prestolnico povečalo na štiri na smer.
Med Berlinom in Dunajem je podnevi že ICE, ki po urniku vozi od Berlina do centralne postaje Dunaj sedem ur in 40 minut. Preprosta vozovnica drugega razreda stane 39,90 evra s super popustjo za Evropo.
Poleg tega je od lanskega decembra spet povezava nočnega vlaka s sedeži, spalnimi in kavčerskimi avtomobili. Nightjet, ki deluje prek Wroclaw (Wroclaw), bodo upravljale avstrijske zvezne železnice. Z avtomobili se vozi tudi do Krakova in Przemysla na Poljskem, pa tudi do madžarske prestolnice Budimpešte. Drugouvrščeni sedež Berlin-Dunaj je na voljo že od 29 evrov. V couchette avto stane preprosta vožnja v Nightjetu od 49, v spalnih avtomobilih pa 79,90 evra.
"Z naše strani smo pri Berlinu Nightjet, nobenih sprememb ni načrtovanih, uporaba je po načrtu," je dejal predstavnik ÖBB Rieder. Na splošno se število potnikov na nočnih vlakih ÖBB razvija pozitivno, je dejal. "V zadnjih mesecih je v mnogih državah močno napredoval k okolju prijaznim potovanjem, ki jih politika vse bolj zavzema, zlasti v Skandinaviji, Nemčiji in Švici, kjer so potrebe po nočnih vlakih zelo močne," pravi Rieder.
"Še posebej smo veseli, da so železnice v teh državah napovedale, da se bodo v prihodnje bolj osredotočile na nočna potovanja, v zadnjih mesecih pa opažamo nadaljnjo rast." V letu 2019 pričakujemo posamezne proge do deset Odstotek več potnikov. "