nedelja, 17. marec 2019

[ PL - PLK ] Varšavskega Zahoda brez financiranja. Vlada mora najti več denarja za Diameter

Sprememba nacionalnega železniškega programa je zmanjšala sredstva, dodeljena za projekt, s 1 milijarde PLN na 345 milijonov PLN - tj. Že izvedeni sorodni projekti in pripravljalna dela. PKP PLK lahko v dveh mesecih objavi razpis za posodobitev postaje Zachodnia v Varšavi, vendar je v ta namen potrebna druga sprememba programa.
PKP PLK je še v letu 2017 analiziral možnost sočasne posodobitve tako daljinskega kot primestnega dela diametralne črte, da bi do konca leta 2023 porabila sredstva EU, dodeljena PLK. Nato so bili načrti revidirani - med drugim najprej posodobiti linijo za dolge razdalje. Lani je bilo napovedano, da bo posodobljena le postaja Warszawa Zachodnia,  kar kaže, da načrtovani 1 milijardo PLN v nacionalnem železniškem programu za celoten projekt ne bi bil dovolj za financiranje preostalega ogromnega vložka. 


Pri NCP so ostala le povezana in pripravljalna dela, ki so se
spremenile z nedavno spremembo nacionalnega železniškega programaSkupna vrednost programa se je povečala na skoraj 70 milijard PLN, vendar to ni bilo dovolj za popolno financiranje projektov za posodobitev proge za pristanišča in glavno omrežje premoga, ki so bili ogroženi zaradi izgube sofinanciranja iz CEF Manjkajoči denar je bil premeščen iz drugih projektov, najbolj pa je izgubila diametralno linijo v Varšavi. 345 805 000 PLN je ostalo od načrtovanih milijard.

Predsednik PKP PLK Ireneusz Merchel je v sredo na novinarskem zajtrku poudaril, da je Nacionalni železniški program stalno posodobljen dokument. Tiskovni predstavnik PLK Mirosław Siemieniec zagotavlja, da bo podjetje "razvilo možnost financiranja največjega možnega obsega dela v sedanji perspektivi". Ob tem je povedal, da so v okviru projekta že sklenjeni dogovori za: pripravo projektne dokumentacije in vzdrževanje avtorskega nadzora za izvedbo prenove diametralne črte; priprava projektne in razpisne dokumentacije ter nadzor nad pripravljeno dokumentacijo za izvedbo gradbenih del v zvezi z rekonstrukcijo postaje Warszawa Zachodnia; priprava projektne dokumentacije in gradbenih del v zvezi z gradnjo postaje Warszawa Główna in prilagajanje potniške infrastrukture na postaji Warszawa Gdańska za servisiranje večjega števila potnikov. To pomeni, da na postaji Warszawa Zachodnia ni več na voljo sredstev za delo.

Podatki o projektu še v tem mesecu
Predsednik Merchel poudarja, da bo PKP PLK v dveh mesecih pripravljen objaviti razpis za posodobitev zahodne Varšave. Kot je povedal na sestanku z novinarji, pa je za to potrebno še eno spremembo CPC, da se zagotovi financiranje. PLK bo zaprosila ministrstvo za infrastrukturo o tej zadevi. 

Ministri, ki so bili prisotni na sestanku, niso dali jasne izjave, da bodo sredstva za postajo Warszawa Zachodnia deponirana v NCP, vendar je namestnik ministra Andrzej Bittel objavil informacije o posodobitvi linije ta mesec, kar daje upanje, da bo denar zagotovljen. To je zlasti pomembno v okviru gradnje predora pod postajo, ki ga je načrtoval Varšavski tramvaj- obe naložbi morata biti časovno opredeljeni.