četrtek, 25. februar 2010
Med Trstom in Divačo se bo iskala nova trasa za železniško povezavo
Danes sta se v Ljubljani na temo železniške povezave med Trstom in Divačo srečala državni sekretar v Ministrstvu za promet dr. Igor Jakomin in namestnik ministra za infrastrukturo in promet Republike Italije Robert Castelli.
Povezava Trst - Divača je namreč druga proga, poleg proge Koper – Divača, ki je del V. vse-evropskega koridorja in hkrati 6. prednostni projekt. Optimalna trasa za to povezavo je bila leta 2008 že sprejeta s strani Italije in Slovenije in potrjena s sklepom na medvladni komisiji, na podlagi določitve trase pa je bila s strani Evropske komisije odobrena tudi Odločba o sofinanciranju izdelave študij in projektne dokumentacije, ki je bila podpisana že 5.12.2008.
Decembra lani je nato Italija podala nov predlog trase železniške proge med Trstom in Divačo, ki pa je za Slovenijo nesprejemljiv, zato bosta Slovenija in Italija sedaj poskusili poiskati novo, za obe strani sprejemljivo različico trase.
Dr. Jakomin je poudaril, da bi sprejetje zadnjega italijanskega predloga, ki poteka po obalni strani, za Slovenijo pomenilo, da bi morala spremeniti prostorske načrte, ki so že izdelani ali so v postopku izdelave za to območje med Koprom in cepiščem v Črnem Kalu. Ker so glede na slovensko zakonodajo za pripravo prostorskega načrta potrebna tudi do tri leta, bi sprejetje takšnega predloga zavrlo dela na trasi med Koprom in Divačo, ki bodo predvidoma stekla že v drugi polovici letošnjega leta, ter s tem resno ogrozila črpanje evropskih kohezijskih sredstev.
Castelli je na podlagi teh argumentov izrazil razumevanje za nesprejemljivost novega italijanskega predloga na slovenski strani, a k temu dodal, da že potrjena trasa iz leta 2008 za italijansko stran ni več sprejemljiva, saj so za njeno izvedbo prejeli negativno mnenje italijanskega okoljskega ministrstva ter da trasa ne bi smela povzročati vrtanja kraškega podzemlja, ki je zaščiteno.
Castelli in dr. Jakomin sta se srečanje sklenila z odločitvijo, da bodo predstavniki obeh držav v okviru strokovne medvladne skupine takoj začeli iskati še eno možno traso, ki naj bi bila speljana severno od prvotno načrtovane in bo sprejemljiva za obe državi. Prvo naslednje srečanje na strokovni ravni pa je predvideno že v prihodnjem tednu.