sreda, 26. julij 2023

[ESP-RENFE-ADIF/STADLER] "Doctor Green" na testu pri Velimu

 JR Central, JR West in drugi upravljavci infrastrukture imajo svoje laboratorijske vlake „Doctor Yellow“ za namene spremljanja infrastrukture. Adif bo kmalu imel floto treh "Doctor Greenov". Decembra 2019 je Adif podjetju Stadler Valencia dodelil pogodbo v vrednosti 74,4 milijona EUR za tri vlake za diagnostične namene, dva s tirno širino 1668 mm, drugi pa za omrežje za visoke hitrosti s tirno širino 1435 mm. Vsi trije so EDMU-ji, ki lahko delujejo brez 3 kV DC in 25 kV AC ter neodvisno od elektrificiranega omrežja. Eden od treh, tisti za uporabo na normalnih tirnih progah, je 20. februarja 2023 prispel v poligon VUZ Velim.



Adif FLIRT so dvonapetostni (3 kV DC + 25 kV 50 Hz) in dvonapajalni sklopi, tako da imajo poleg treh vagonov tudi Power Module, v katerem so v tem primeru štirje 480 kW MTU motorji. Vlaki z osno razporeditvijo Bo' 2' 2' 2' Bo' imajo v dizelskem načinu moč 1650 kW moči na kolesnici in največjo hitrost 160 km/h, v električnem načinu pa največjo moč 3200 kW in največjo hitrost 200 km/h. Diagnostično tehnologijo dobavlja MerMec.

Čeprav je bilo naročilo dodeljeno podjetju Stadler Valencia, tri diagnostične enote FLIRT EDMU izdelujejo v tovarni Siedlce.  Stadlerjev oblikovalski biro iz Prage je prav tako sodeloval pri razvoju te različice in to je prva uporaba FLIRT-ov za namen, ki ni prevoz potnikov. Druga nenavadna zasnova je različica za reševalne vlake za ÖBB za nove avstrijske bazne predore, ki so bili decembra 2020 naročeni v petih primerkih in so celo vlaki s trojno močjo.

Adif nam je pojasnil: Novi laboratorijski vlaki, ki jih je izdelal Stadler, so dobili številke 162-010, 011 in 012. Diagnostični vlak, ki ga je izdelal Talgo, že ima številko 162-001. Če bi bilo več preskusnih vlakov, ki jih proizvaja Talgo, bi ti imeli številke 162-002, 162-003 itd. Novi laboratorijski FLIRT-ji bodo v Madridu. Vzdrževalna delavnica bo zgrajena na jugu.  "

Adifa smo vprašali tudi, kdaj bosta dve enoti širine 1.668 mm dobavljeni Adifu. Slednji nam je odgovoril: »Širokotirni vlaki bodo predani v prvi polovici leta 2024, standardni vlak pa v letu 2025.«