petek, 29. maj 2020

[PL-]KWP] Koleje Wielkopolskie: Stari gomulka EN57 v muzej

Zasnova metropolitanske železnice v Poznanju je bila tako uspešna, da se tema možnosti nakupa dvokrilnih vagonov vrača znova in znova.

Leto 2019 je bilo za Koleje Wielkopolskie veliko leto rasti. Operativno delo na voznem redu 2018/2019 je znašalo več kot 6,6 vlakovnih kilometrov. Prepeljanih je bilo skoraj 12 milijonov potnikov (milijon več kot pred letom dni). Obe številki sta rekordni . 

To lahko povežemo z vstopom KW na nove proge, začetkom pretovarjanja priključkov v okviru projekta PKM, pa tudi z uvedbo novega, bolj zmogljivega voznega parka iz Pese .

- Opažamo veliko zanimanja za ponudbo metropolitanske železnice v Poznanju. Do marca letos, torej do začetka epidemije na Poljskem, so bile najvišje stopnje, ko smo imeli precej velike težave pri zadovoljevanju povpraševanja po prevozu. Prišlo je do situacije, ko je manjkalo celo stojnih mest - je med razpravo o železniškem voznem parku za železnice lokalnih vlad Marek Nitkowski, podpredsednik Koleje Wielkopolskie, 



Kljub nakupu novih Elves2, ki so 5-prečni, so vlaki vseeno gneči. Nitkowski je priznal, da se tema nakupa dvokrilnih vozil za potrebe obratovanja nekaterih prog znotraj PKM vrača kot bumerang. Spomnimo, da so bile pred 20 leti proge Wielkopolska polne tovrstnih vozniških vozil.

- Vedno znova se postavlja vprašanje uporabe večnadstropnih vozil, morda lahkih, vendar prilagojenih tehničnim parametrom železniških prog. Platforme niso narejene iz gume in nekaterih ni več mogoče podaljšati, da bi lahko potovali daljše vlake. Tako razmišljamo o takšni rešitvi - je dejal Nitkowski.

Po drugi strani je precej ostro govoril o posodobitvi večnamenskih električnih enot EN57.

- Čas je, da končamo posodobitev teh vozil, njihovega časa je konec. Potniki in storitev pričakujejo novo kakovost. In stara vozila? Imamo več krajev, kam jih postaviti in se spomniti, kako je bilo nekoč - je povedal član upravnega odbora Koleje Wielkopolskie.