četrtek, 20. februar 2014

Posodobitev po sili razmer

SŽ. Poleg škode na infrastrukturi dva milijona dodatnih stroškov zaradi dizelskega prevoza. Obnova. 50-letne infrastrukture ni mogoče zgolj sanirati. Potrebna je nova.


"Škoda za zdaj znaša okoli 34 milijonov evrov, verjetnost, da bo še večja, je kar velika. Težava pa je dodatna škoda, ki bo nastajala, dokler ne bomo odsekov elektrificirali na novo, saj je treba promet zagotavljati z dizelskimi lokomotivami, kar pomeni dodatne stroške v višini dveh milijonov evrov na mesec," trenutno spopadanje s posledicami nedavne vremenske ujme opisuje Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ).

Dvanajst držav že za

Glede količin prepeljanega tovora Mes zagotavlja, da so enake, saj jim je s hitrim odzivom uspelo prepričati vse kupce, le stroški so zaradi dizelskega prevoza višji. "Če ne bi vzpostavili alternativnega omrežja, bi se tovor selil na druge koridorje," pravi Mes.
Lani so sicer tovorni vlaki SŽ prepeljali 17,63 milijona ton tovora, kar je za devet odstotkov več kot leta 2012. Skupina SŽ je sicer lani ustvarila za dobrih deset odstotkov več prihodkov kot predlani, čisti dobiček pa je znašal 19 milijonov evrov. Kakšen bo vpliv ujme na letošnje bilance, pri SŽ še ne vedo, upajo pa, da le kratkoročen, s posledicami v februarju.

Obnova kot avtocesta

Mes poudarja, da bo nova elektrifikacija na najbolj poškodovanem delu med Ljubljano in Koprom pomenila nekaj podobnega temu, kot če bi namesto stare ceste gradili avtocesto.pa na to, ali se je morala zgoditi "Elektrifikacija na tem odseku je stara več kot 50 let; vsaka posodobitev pomeni nižje stroške za operaterje in boljšo storitev za uporabnike. Elektrifikacijo je treba zamenjati. Pojavlja se vprašanje, ali smo bili v to prisiljeni zaradi ujme, in kako bi bilo, če je ne bi bilo ... Stare pač ni več mogoče obnoviti, to je dejstvo," naravnakatastrofa, da bo zastarela infrastruktura obnovljena, odgovarja Mes.

Če je sneg, več z vlakom

Z vlaki se je lani peljalo okoli 16,4 milijona potnikov, kar je 883.000 potnikov več kot leto prej. Občutno se je povečalo zlasti število mladih potnikov na račun subvencij in število odraslih abonentov. "Navadno se število potnikov poveča, ko so razmere na cestah zaradi vremena slabše. To je največkrat pozimi zaradi snega, vendar pa je več potnikov tudi ob močnem deževju,"pojasnjuje Marko Tancar iz SŽ. Število potnikov se je lani glede na prejšnja leta povečalo za dobra dva odstotka, od junija do konca leta pa glede na preostale mesece za kar 15 odstotkov. "Povečuje se tudi uporaba vlaka v prostem času za obiske prireditev. Izstopa zlasti december, ker takratdružine izrabijo ugodnosti za potovanja z vlaki, po katerih otroci do 12. leta potujejo brezplačno," pravi Tancar. Pri prevozih na delo je največ potnikov v primestnem prometu Ljubljane – iz Litije, Kranja, Borovnice, pa tudi iz Celja, Rogaške Slatine in Zidanega Mostu.