četrtek, 9. december 2010

Poslovnega sodelovanja z nemškim partnerjem železnice Holding


danes, 8 Decembra 2010. V dvorani HZ Hrvaške železnice Holding zasedanje odbora gospodarstva HZ Hrvaške železnice, železnice in infrastrukturo tzv Gredelj z Njegovo Ekscelenco Dr Bernd Fischer, veleposlanika Zvezne republike Nemčije, da Hrvaška in njegovi sodelavci, pristojnega za gospodarstvo. Hrvaško delegacijo je vodil Ruben ROGOŽAR, predsednik uprave HZ Hrvaške železnice Holding.

Današnji sestanek je bil še en v vrsti dvostranskih srečanj med obema stranema za analizo sodelovanja med železnicami teh družb in nemško gospodarstvo, ki se je okrepila v letošnjem letu po hrvaško-nemški gospodarski forum, ki je potekala junija v Zagreb, in po srečanju nemškega veleposlanika Fischer, s železničarjev ob podpisu pogodbe za zagotavljanje postajo Zagreb, ki jih financira IPA predpristopnih sredstev. Gre namreč za hrvaško-nemški gospodarski forum, izrazil interes nemškega gospodarstva za sodelovanje v hrvaškem projektih. Seznam projektov, ki je bil izročen predsednikom vlade Kosor, vidimo, da so nemške železnice se zanimajo za sodelovanje pri razvoju železniške infrastrukture v Hrvaška in sodelovanje v projektih, financiranih iz predpristopne IPA.

Prerez stanja železnic nam pregled trenutnega stanja prestrukturiranja, privatizacije in investicijske projekte, ki jih Ruben ROGOŽAR, predsednik uprave HZ Hrvaške železnice Holding. ROGOŽAR v svoji predstavitvi poudaril pomen sporazuma o strateškem sodelovanju hrvaških in nemških železnic, ki je prenehal veljati aprila letos in bo kmalu obnovili, ki je podpora Fischer je veleposlanik. ROGOŽAR iz trenutne dejavnosti za vzpostavitev logističnih centrih po vsej Hrvaški, delovanje Cargo 10 in prizadevanja za okrepitev odnosov z DB Schenker za prevoz blaga, se prenesejo na IV. panevropski koridor X, v katerem bi DB Schenker pomembno vlogo kot strateški partner železnic Cargo in Cargo Alliance 10. Ko govorimo o privatizaciji in prestrukturiranju, ROGOŽAR dejal 2011th je mejnik v privatizaciji, ker privatizacije načrte ali iskanja strateških partnerjev za 10 hčerinskih družb HZ, in ki prav tako vidi možnosti za sodelovanje z nemško gospodarstvo.

Njihove razvojne načrte sta predstavila direktorji drugih podjetij v HZ Hrvaške železnice Holding, tako železnic član infrastrukture odbor predlagal sodelovanje pri pripravi šestih infrastrukturnih projektov na progah mednarodnega pomena, da bodo imenovale za sofinanciranje iz EU predpristopnih sredstev vredna eno milijardo evrov. Predsednik uprave železnic potniškega prometa sodelovanju z Deutsche Bahn je dejal, da je zelo dobra, in rezultat je nočni vlak in Hall (Zagreb - München), ki je v novi vozni red dobil čin EURO nočni vlak, s čimer je postala mreža evropskih vlakov noči na najvišji čin. Prav tako je napovedal, da bo za naslednjo železnice urnik potniški promet teči še nekaj vlakov na dan, da bi povečal možnosti za potovanje med Nemčijo - Hrvaška in širi svojo paleto, ki sedaj določa vlak Mimar. Prav tako zahteva podporo obnovo avto-vlak na relaciji Dortmund - Hamburg - Rijeka. Član upravnega odbora HZ Hrvaške železnice Holding in direktor vleko vlakov železnic podal kratek pregled pripravo družbe od liberalizacije železniškega prometa. Načrtov za javna naročila višesustavnih lokomotive priznanih možnosti za strateška partnerstva s podjetji iz regije.

Podpis pogodbe med Siemensom in železnic Infrastruktura veleposlanika Fischer je bila ocenjena kot prvi, a pomemben korak v vrsti skupnih projektov, ki je prispevala k njegovi gospodarski forum. Veleposlanik Fischer je napovedal podporo vseh možnosti za sodelovanje, še posebej pa je podprl krepitev hrvaškega pristanišča in železniške infrastrukture, da jih glede na prostorsko stisko severnega nemških pristanišč, ki so dosegle svojo najvišjo. Prav tako je poudaril, da je Zvezna republika Nemčija podpira Republika Hrvaška v politični in gospodarski razvoj ter dodal, da Hrvaška je pomemben dejavnik stabilnosti v Jugovzhodni Evropi.
Veleposlanik Fischer predal Zlatko ROGOŽAR tako. non-paper, ki vsebujejo možne model sodelovanja na področju proizvodnje tirnih vozil, v katerih se je zahvalil predsednik odbora ugotavlja, da si zasluži Services HZ študiji in da o njem podati svoje mnenje.