sreda, 15. september 2010

Proga Divača-Koper bo obnovljena z evropskimi sredstvi




Evropska komisija je izdala odločbo o sofinanciranju obnove in posodobitve 26,4 kilometra dolge železniške proge Divača-Koper.

Gre za drugo fazo projekta, njena skupna vrednost pa znaša okoli 130 milijonov evrov. Od tega bodo evropska kohezijska sredstva znašala okoli 68 milijonov evrov.

V programskem obdobju 2007-2013, v okviru katerega ima Slovenija v celoti na razpolago 4,2 milijarde evrov evropskih sredstev, je to prvi potrjeni projekt s področja železniške infrastrukture.

Druga faza obnove proge bo potekala v dveh sklopih. V prvem bodo obnovljene železniška postaja in mobilna elektro-napajalna postaja Hrpelje-Kozina ter tovorna postaja v Kopru, predvidena je tudi gradnja nove elektro-napajalne postaje Dekani ter dela na odprti progi Divača-Koper. V okviru drugega sklopa je predvidena obnova železniške postaje v Divači in njene elektro-napajalne postaje ter graditev številnih pomožnih objektov, in sicer podhodi za pešce, cestni nadvozi in lokalne povezovalne ceste.

Boljša povezava za tranzitni tovor
Ponekod bodo potrebne premestitev ali zgraditev povsem novih javnih komunalnih vodov, prerazporeditev električne instalacije ter prilagoditev signalno-varnostne in telekomunikacijske naprave. Tako bo zamenjanih 105 kretnic, dobrih 60.000 kubičnih metrov gramoza, več kot 44.000 pragov, poleg tega pa bo postavljenih tudi 324 metrov podpornih zidov in 427 metrov protihrupnih zaščitnih zidov.

Celotni omenjeni železniški odsek je del šestega prednostnega projekta v okviru vseevropskega prometnega omrežja TEN-T, in sicer železniške osi Lyon-Trst-Divača/Koper-Divača-Ljubljana-Budimpešta-meja z Ukrajino. Projekt bo bistveno prispeval k nadaljnji krepitvi povezave za tranzitni tovor, saj je promet iz koprskega pristanišča na Madžarsko, v Avstrijo, Nemčijo in Ukrajino povečan.

Po obnovljeni progi se bo po navedbah službe vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko predvidoma dnevno prepeljalo približno 82 vlakov, letno pa se bo lahko namesto dozdajšnjih devet prepeljalo 14 milijonov ton različnega tovora.