sobota, 9. januar 2010

Vlačič: Najprej je potrebno zaustaviti krvavitev




Minister za promet Patrick Vlačič je dejal, da bo prvi korak k učinkovitemu vodenju Slovenskih železnic načrt sanacije družbe, ki naj bi bila izvedena v letu ali letu in pol.

Sanacijo železnic bo vodil usmerjevalni odbor, kateremu bo svetoval s sanacijami železniških sistemov izkušen svetovalec, ki bo izbran na mednarodnem razpisu. Razpis bo objavljen v ponedeljek, cena pa bo določena na pogajanjih. Odbor bo vodil minister Patrick Vlačič, poleg njega pa bodo v odboru še generalni direktor železnic Goran Brankovič, delavski direktor Albert Pavlič, prvi nadzornik Andrej Godec, dva predstavnika delavcev in predstavnik ministrstva za finance, prvič pa se bo odbor sestal v ponedeljek.

Cilj sanacijskega načrta je v prvi fazi zaustaviti krvavitev družbe. Šele ob izvajanju uspešne sanacije pa bo govora tudi o reorganizaciji železnic in drugih sistemskih vprašanj, je dejal minister.

Vlačič: Postavljen sem bil pred pomembno odločitev
Načrt sanacije so po Vlačičevih besedah pozitivno sprejeli tudi v vodstvu slovenskih železnic, v nadzornem svetu, pa tudi sindikati in premier. Minister je bil postavljen pred pomembno odločitev, ali pokriti izgube železnic iz preteklosti in najti način poslovanja družbe za prihodnje ali pa poslati družbo v stečaj. Morebiten stečaj bi pomenil zmanjšanje proračunskega primanjkljaja za skoraj eno odstotno točko, saj so posojila družbe zavarovana z državnimi jamstvi. A to bi pomenilo tudi ukinitev 10.000 delovnih mest in zmanjšanje mobilnosti prebivalstva in gospodarstva, dobičkonosne posle pa bi prevzeli tudi prevozniki, zato bi bil stečaj nesprejemljiva odločitev, je dejal. Vlačič ob tem priznava, da pokrivanje izgube za nazaj res pomeni dodatna proračunska sredstva, kar je v med krizo težko.

Sicer pa je država enega izmed korakov k reševanju Slovenskih železnic že storila, to je pokritje 38,4 milijona evrov izgube v potniškem prometu. Kratkoročni učinek je obvarovanje družbe pred stečajem, v okviru sanacije železnic pa bo potrebna še vrsta ukrepov, je po obisku premierja Boruta Pahorja na železnicah dejal generalni direktor družbe Goran Brankovič. Vlačič je pojasnil še, da so se zavezali, da do konca leta iz naslova gospodarskih javnih služb ne sme biti več izgub. Zato bo letos treba uvesti nekakšen prehoden sistem.

Na čakanju 1.075 zaposlenih
Ukrepi za reševanje družbe so po njegovih besedah na ramenih vseh, tudi zaposlenih, kar pomeni, da bo že v ponedeljek na začasno čakanje na delo odšlo 1.075 zaposlenih.

Premier Pahor je ob tem prepričan, da jim bo s skupnimi močmi uspelo sanirati in nato posodobiti železnice. "Mislim, da se temu cilju tudi zavoljo teh obiskov bližamo hitreje kot sicer, zato bom to prakso nadaljeval," je zatrdil.

Ustanovili bodo odbor za reorganizacijo
Sanaciji bo sledila reorganizacija Slovenskih železnic, šele nato pa povezovanje s strateškim partnerjem. Predlog, kako naj bi se podjetje reorganiziralo in predvsem racionaliziralo svoje poslovanje, so pripravili na ministrstvu za promet. Minister na promet je že napovedal ustanovitev usmerjevalnega odbora, ki bo vzpostavil takšno organizacijo SŽ-ja, da bo po evropskih direktivah omogočala tudi državno pomoč. Zaposleni po mnenju predsednika sveta delavcev Silva Berdajsa sicer še vedno menijo, da je zastavljene cilje mogoče doseči tudi z obstoječim, enovitim sistemom organizacije železnic.

Občuten padec tovornega prometa
Slovenske železnice so namreč, čeprav opravljajo gospodarske javne službe, ki jih plačuje država, v težkem položaju, v katerega sta jih med drugim pripeljala padec tovornega prometa, ki je upadel za več kot 20 odstotkov, in liberalizacija tovornega prometa v Sloveniji s prihodom tujih prevoznikov. Družba je že nekaj časa insolventna, če ji država ne bi pomagala s posebnim zakonom, pa bi bila v stečaju.

Zato vodstvo Slovenskih železnic enkrat na mesec obišče tudi premier, ki želi zdaj od njih slišati predvsem ukrepe, s katerimi bi izboljšali slabo poslovanje. A poslovnega načrta za letos še ni, osnutek pa temelji na racionalizaciji stroškov na vseh ravneh - tudi pri zaposlenih.