petek, 16. junij 2023

[ITA-TI] Frecciarossa1000 (ETR.400) vozi v Španiji in v Franciji tudi na Nizozemskem

 Zdi se, da je po Franciji in Španiji pozornost zasebnih operaterjev usmerjena v gosto poseljeno Nizozemsko. European Sleeper night trails se utira, Flixbus je pravkar oddal prijave za tek, vendar to še ni konec.



Nizozemska, velika kot dve povprečni poljski vojvodini, s skoraj 18 milijoni prebivalcev, z bogatim železniškim omrežjem in vlaki, polnimi potnikov, postaja predmet zanimanja prevoznikov, ki želijo izpodbijati državnega operaterja NS. Doslej je bilo tukaj dovoljeno obratovati le European Sleeper, ki vozi čez noč iz Amsterdama v Berlin in nazaj, ter Arriva, ki vozi samo dva vikenda na letališče Schiphol iz Maastrichta na jugovzhodu države. Flixtrain se ne da , saj že precej vnaprej zaprosi za dostop do proge Rotterdam – Amsterdam – Porurje (Nemčija). Tu bi rad začel jahati od novembra 2024. Izkazalo se je, da ni edini, ki se bori za dostop do Nizozemske.

Nizozemski organ za konkurenco in trg (ACM) je potrdil, da želi QBuzz, hčerinska družba italijanskih železnic v državni lasti, vstopiti na Nizozemsko. Komercialno želi voziti od Amsterdama do Eindhovna, od Amsterdama prek mejnega prehoda Bad Bentheim do Berlina (za popolnoma enako povezavo je Deutsche Bahn pravkar kupil nov vozni park , pa tudi na progi Amsterdam - Pariz, kjer trenutno vozi Eurostar (po prevzemu Thalysa).Qbuzz je v objavi povedal, da bo družba na Nizozemskem vložila 200 milijonov evrov in namerava tam uporabljati hitre enote ETR 1000. Delujejo že v hčerinski družbi Iryo v Španiji , pa tudi v Franciji, kjer Trenitalia vozi v Lyon in Pariz iz Milana pod lastno blagovno znamko, in seveda v Italiji pod blagovno znamko Frecciarosa.

Arriva Nederland, hčerinska družba Deutsche Bahna, v svoji prijavi navaja, da želi od leta 2026 voziti med Groningenom (severna Nizozemska) in Parizom s postanki, med drugim v Almereju, Amsterdamu, letališču Schiphol, Rotterdamu, Antwerpnu in Bruslju. Poleg tega želi voziti en par vlakov Amsterdam-Pariz. Prevoznik trenutno deluje predvsem na severu in vzhodu države, po pogodbah za regionalni prevoz.