sreda, 14. junij 2023

[FIN-CITY] Drugo mesto na Finskem se odloči za uporabo tramvaja

 Po Tampereju namerava tudi Vantaa zgraditi lastno tramvajsko omrežje. Maja se je mestni svet odločil za izvedbo prve faze projekta. Prva dela so predvidena jeseni 2024, investicija pa bo zaključena leta 2029.



Do nedavnega je bil tramvajski sistem na Finskem prisoten le v prestolnici – Helsinkih. Od avgusta 2021 pa se je tej skupini pridružil tudi Tampere . Vse kaže, da želi svoj tramvajski sistem zgraditi tudi Vantaa, ki leži severno od Helsinkov.

Mestni svet mesta Vantaa se je na seji 22. maja odločil za izgradnjo prve tramvajske proge v mestu. Gradili bi odsek v dolžini približno 19,3 kilometra (od tega 500 metrov samo v Helsinkih). Pot bo potekala od letališča Helsinki-Vantaa preko Jumba in Tikkurile do Hakunile in od tam preko Länsimäkija do podzemne postaje Mellunmäki Helsinki. Poleg izgradnje tramvaja bo v okviru projekta celovito prenovljena tudi okolica ob trami tramvaja – prometni pasovi, kolesarske steze, pločniki in zelenice. Na voljo bo 27 postankov s povprečnimi razmiki 800 metrov. Frekvenca povezav naj bi bila v konicah 7,5 minute, v preostalem delu dneva pa 10 do 20 minut. Linija vozi med 4.30 in 1.30 zjutraj. Tramvaji naj bi dosegali hitrost 70 km/h, njihova zmogljivost pa je ocenjena na 31.000.

Skupni stroški izgradnje tramvajske proge v mestu Vantaa znašajo 606 milijonov evrov, od tega bo mesto prispevalo 414 milijonov evrov. Državna subvencija naj bi pokrila 30 odstotkov. skupnih stroškov, to je cca 177 mio EUR. Trenutno potekajo pogajanja pred sklenitvijo pogodbe. Finančni prispevek Finske naj bi bil s pogodbo potrjen šele v začetku jeseni 2023. Po odločitvi mestnega sveta se lahko gradnja tramvaja začne šele, ko bo država potrdila prenos sredstev za projekt tramvaja.

Večino stroškov gradnje tramvaja bodo pokrili s posojilom. V mestu pa ocenjujejo, da bo projekt prebivalcem in mestnemu proračunu prinesel merljive in dolgoročne koristi. Predvsem izpostavljajo naraščajoče prihodke od prodaje in oddaje zemljišč ob bodoči tramvajski progi. Še več, uradniki poudarjajo, da bodo tramvaji odgovor na naraščajoče potrebe mesta v razvoju, davčni prihodki zaradi novih prebivalcev in vse večjega števila novih delovnih mest pa bodo pokrili stroške delovanja novega prevoznega sredstva. Ocenjuje se, da se bo po izvedbi investicije v mestu lahko pojavilo 60.000 novih delovnih mest. novih prebivalcev in 30.000 nova delovna mesta.

– Tramvaj je naložba v prihodnost mesta Vantaa. Povezoval bo regijo in omogočal trajnostni razvoj z razvojem že obstoječe urbane strukture. Gospodarstvo Vantaa je na stabilni podlagi. Naš obseg kreditiranja je najnižji v nekaj letih, kreditna osnova na prebivalca pa je pod državnim povprečjem in povprečjem velikega mesta. Lahko si privoščimo najem posojila za izvedbo tramvaja, hkrati pa nadaljujemo druge gradbene projekte: šole, vrtce, ulice in parke. Vsako leto v gradnjo vložimo okoli 130 milijonov evrov in možno je, da bomo to raven naložb nadaljevali tudi med gradnjo tramvaja,« komentira Ritva Viljanen, županja mesta.

Tako kot drugi projekti lahke železnice na Finskem bo tudi gradnja tramvaja v Vantai potekala v več fazah. Pred začetkom gradbenih del bo potekala razpisna faza, ki bo trajala od jeseni 2023 do pomladi 2024. Nato se bo začela gradnja tramvajske proge. Otvoritev je predvidena leta 2029 – po petletni fazi gradnje in testiranja.