sobota, 17. junij 2023

[DK-DSB] Danske železnice so pri Talgu naročile dodatne komplete vagonov

 Danske državne železnice (DSB) bodo pri španskem proizvajalcu železniških vozil Talgo naročile še 8 vagonskih garnitur za mednarodne povezave z Nemčijo.


Naročilo za osem vlakovnih garnitur Talgo 230, ki jih bodo vlekle ali potiskale večsistemske lokomotive Siemens Vectron, je odobrila danska vlada. 
Gre za podaljšanje naročila iz leta 2020, ki je obsegalo prvih osem tovrstnih sklopov. Garniture se bodo premikale s hitrostjo do 200 km/h, čeprav so konstrukcijsko pripravljene za nekoliko hitrejšo vožnjo: 230 km/h.

Večji in daljši sklopi iz Talga

Celotna pogodba je vredna približno 500 milijonov EUR in vključuje tudi dolgoročno vzdrževanje in dobavo rezervnih delov za srednje in krmilne vozove. Medtem so se pri DSB odločili, da vse naročene garniture podaljšajo tako, da namesto 442 sprejmejo 493 potnikov. Zato kompleti ne bodo sestavljeni iz osmih, ampak devetih avtomobilov.

DSB se odloči za dodatno naročilo kljub enoletni zamudi pri dobavi prve serije osmih kompletov. Pogodba, sklenjena s CAF leta 2020, je predvidevala, da bodo vagoni začeli obratovati od sredine leta 2023. To se ne bo zgodilo in danske železnice so bile prisiljene najeti vagone pri DB. Od 17. junija bodo med Köbenhavnom in Hamburgom vozile lokomotive Siemens Vectron, ki so že v voznem parku DSB. Tako bodo mesta na koncu povezovala vlaki z električno vleko, o katerih pišemo tukaj.

Čakanje na podvodni rov

Naročilo za več vagonov je odgovor na skokovito naraščajočo priljubljenost vlakov med Köbenhavnom in Nemčijo. Možnost dokončanja podvodnega 17,6-kilometrskega železniško-cestnega predora med Puttgardnom (Nemčija) in Rødbyjem (Danska) ni daleč (odprtje naj bi bilo leta 2019) in bo spodbudilo nadaljnje zanimanje za vlake. Čas potovanja med Københavnom in Hamburgom se bo nato s 5 ur skrajšal na nekaj več kot 3 ure in drugi najgloblje zakopan betonski predor na svetu.